لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۲

تیم مشت‌زنی جوانان ایران به مسابقات جهانی نمی‌رود؛ «به خاطر آبرو»


نشان مسابقات
نشان مسابقات

ده روز مانده به آغاز مسابقات بوکس جوانان جهان، فدراسیون این رشته ورزشی در ایران تصمیم گرفته است از اعزام تیم ملی جوانان ایران به روسیه خودداری کند.

نایب رئیس فدراسیون بوکس معتقد است اعزام این تیم به رقابت‌های جهانی نتیجه‌ای جز «باخت و خراب شدن روحیه آنها» نخواهد داشت.

روح‌الله حسینی به خبرگزاری ایسنا گفت: این تصمیم به خاطر آبروی بوکس ایران است. نمی‌خواهیم ورزشکاران جوانمان در همان شب اول شکست بخورند. می‌خواهیم آنها را به مسابقاتی بفرستیم که بتوانند مدال بگیرند.

حسینی یادآور شد همین تیم در مسابقات قهرمانی آسیا هم مدالی نگرفت و از لحاظ روحیه دچار افت شد.

پرسش منتقدان فدراسیون بوکس این است؛ چرا فدراسیونی که مدیریتی ثابت در ۲۷ سال گذشته داشته، حتی از اعزام تیم ملی به مسابقات جوانان جهان واهمه دارد؟

اگر جوانان در این رقابت‌های معتبر حاضر نشوند و تجربه‌اندوزی نکنند، چگونه می‌توان به آینده آنها امیدوار بود؟

بوکس ایران تاکنون حتی یک نشان برنز جهانی نیز کسب نکرده. آیا فدراسیون در این ۲۷ سال فرصت کافی برای برنامه‌ریزی، سازندگی و کسب موفقیت نداشت؟

اعضای تیم ملی جوانان، سال آینده وارد رده سنی بزرگسالان می‌شوند که سطح مسابقاتش به مراتب بالاتر از رده جوانان است. آیا احتمالاً برای پرهیز از «باخت و خراب شدن روحیه» در مسابقات آتی نیز غیبت خواهند کرد؟

اکثر اعضای تیم ملی جوانان، مدت‌ها در اردو بودند و به مسابقات آسیایی و جام بین‌المللی اوکراین نیز اعزام شدند. ایراد اردوها چه بوده که پیشرفتی در روند آماده‌سازی آنها رخ نداده؟

پاسخ این سوالات هرچه که باشد، فدراسیون بوکس با حدود سه دهه مدیریت احمد ناطق نوری، استراتژی «فرار از مسابقه به خاطر ترس از شکست» را در پیش گرفته است.

نایب رئیس فدراسیون بوکس، باختن در مسابقات جهانی را باعث بی آبرویی ایران می‌داند؛ در حالی که برد و باخت، نتیجه‌ای اجتناب‌ناپذیر در برگزاری مسابقات ورزشی است.

اصولاً آیا در صحنه جهانی، آبرویی برای بوکس ایران باقی مانده است که با فرار از مسابقه بتوان آن را حفظ کرد؟

رقابت‌های بوکس جوانان کشور در شهرستان گرگان برگزار شد. مهران یوسفی و رضا حسن‌نیا، دو نفر از اعضای تیم ملی اعزامی به مسابقات جوانان جهان بودند که توانستند در این مسابقات قهرمان شوند. اما این موفقیت نیز باعث اعزام آنها به روسیه نخواهد شد.

نایب رییس پیشین این فدراسیون، با تصمیم عدم اعزام تیم جوانان مخالف است و می‌گوید دلیل ذکر شده، بهانه است و تیم ملی حتی با دو یا سه نفر هم که شده باید به مسابقات برود.

منوچهر مقصودی به خبرگزاری ایسنا گفت: نفع حضور در مسابقات جهانی بیشتر از ضررش است. اگر فدراسیون در این رده به فکر نتیجه گرایی باشد قطعاً در آینده ضرر خواهد کرد.

حسین نهرودی سرمربی سابق تیم ملی بوکس نیز گفته است: فدراسیون می‌توانست با برنامه‌ریزی بهتر روی تیم جوانان، اکنون شرایط بهتری در این رده داشته باشد.

XS
SM
MD
LG