لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۵
دست‌کم یک نفر از مظنونان با گلوله پلیس کشته شده‌است. ممکن است فرد دیگری که در یک تصویر روی زمین در نزدیکی او دیده شده، نیز یکی دیگر از عوامل حملات باشد
دست‌کم یک نفر از مظنونان با گلوله پلیس کشته شده‌است. ممکن است فرد دیگری که در یک تصویر روی زمین در نزدیکی او دیده شده، نیز یکی دیگر از عوامل حملات باشد

حملات لندن؛ پلیس بریتانیا می‌گوید سه مهاجم کشته شده‌اند

در ساعت‌های پایانی روز شنبه یک خودرو، چندین عابر را روی پل لندن زیر گرفته است و افرادی که سوار بر خودرو بودند با چاقو به مردم حمله کرده‌اند. پلیس بریتانیا می‌گوید این حملات در «لاندن بریج» و «بارو مارکت»، محله‌ای در نزدیکی آن، حملات تروریستی بوده‌اند.

در ساعت‌های پایانی روز شنبه یک خودرو، چندین عابر را روی پل لندن زیر گرفته است و افرادی که سوار بر خودرو بودند با چاقو به مردم حمله کرده‌اند. پلیس بریتانیا می‌گوید این حملات در «لاندن بریج» و «بارو مارکت»، محله‌ای در نزدیکی آن، حملات تروریستی بوده‌اند. این حملات چهار روز پیش از انتخابات سراسری بریتانیا رخ داده‌اند. دو هفته پیش نیز در جریان حمله انتحاری در جریان کسنرت آریانا گرانده در منچستر، دیگر شهر بریتانیا، ۲۲ نفر کشته و بیش از ۶۰ نفر زخمی شدند.

گزارش اولیه پلیس لندن:

  • پلیس لندن می‌گوید بر این عقیده‌است که حملات لندن به‌دست «سه مهاجم» انجام شده‌است.
  • علاوه بر سه عامل حمله، شش نفر کشته شده‌اند. پلیس می‌گوید همه عوامل از پا درآمده‌اند.
  • عوامل حمله چیزی شبیه جلیقه انفجاری بر تن داشتند که واقعی نبود.
  • نیروهای ضدتروریسم در حال تحقیق در مورد واقعه هستند.
  • بنا بر گزارش‌های فعلی از جریان حملات شنبه‌شب در لندن، گروهی از مهاجمان سوار بر یک خودرو، با سرعت به شهروندان در حال گذر از پل لندن (لاندن بریج)، حمله کرده و شماری را زیر گرفته‌اند. سپس به مردمی که در شب تعطیل در بارها و رستوران‌های اطراف در محله «بارو مارکت» جمع شده بودند، با چاقو حمله کرده‌اند. مقام‌های بریتانیا حملات را «تروریستی» نامیده‌اند.
  • نیروهای امنیتی به منطقه رفته و درگیری‌هایی رخ داده‌است. صدای گلوله و صدای بلندی شبیه انفجار نیز از محله بارو گزارش شده‌است.
  • شبکه خبری بی‌بی‌سی می‌گوید بیشتر از یک نفر در جریان حملات کشته شده‌است. «سان» شمار کشته‌شدگان را هفت نفر عنوان کرده‌است. مرکز امدادرسانی از انتقال دست‌کم ۲۰ نفر به بیمارستان خبر داده‌است.
  • دست‌کم یک نفر از مظنونان با گلوله پلیس کشته شده‌است. ممکن است فرد دیگری که در یک تصویر روی زمین در نزدیکی او دیده شده، نیز یکی دیگر از عوامل حملات باشد.
پلیس در اطراف «لاندن بریج»
پلیس در اطراف «لاندن بریج»

شبکه خبری «اسکای» می‌گوید پلیس مطمئن نیست آیا همه مهاجمان و عوامل مظنون در حمله پل لندن و محله بارو، کشته یا بازداشت شده‌اند یا نه: «آن‌ها هنوز نمی‌توانند تائید کنند جلوی همه تروریست‌ها گرفته شده یا نه.» این شبکه خبری بار دیگر به نقل از پلیس خواستار هوشیاری مردم، فرار آن‌ها از منطقه خطر، پنهان شدن و ارائه اطلاعات، شده‌است. خبرگزاری رویترز می‌گوید پلیس هنوز رسما در مورد عوامل حمله و خبر شبکه «اسکای» اظهارنظری نکرده‌است.

غیرنظامیان، تحت نظارت پلیس و نیروهای امنیتی، در حالی‌که دستان خود را بالا برده‌اند در حال خروج از محلاتی هستند که حملات شنبه‌شب رخ داده‌است.

مرکز امدادرسانی لندن می‌گوید دست‌کم ۲۰ زخمی به بیمارستان انتقال داده شده‌اند. بنا بر این گزارش شماری از زخمی‌ها نیز در محل تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

محل وقوع حملات رو نقشه‌ای در شبکه خبری «اسکای‌نیوز»

شبکه خبری بی‌بی‌سی می‌گوید در عکسی، یکی از مظنونان حملات شنبه پس از آنکه هدف گلوله پلیس قرار گرفته، دیده شده‌است. مرد دیگری نیز در نزدیکی او بر زمین افتاده است. این عکس در اطراف یکی از پاب‌های منطقه بارو، در نزدیکی پل لندن گرفته شده‌است.

سه بیمارستان بزرگ لندن گفته‌اند در پی حملات شنبه‌شب و در حالی‌که «رخدادها در مرکز لندن همچنان در جریان است»، برای امنیت کارکنان و بیماران، تحت مراقبت هستند و مسدود شده‌اند.

وزارت خارجه ایالات متحده «حملات بزدلانه به غیرنظامیان بی‌گناه در لندن» را محکوم کرده‌است.

صادق خان، شهردار لندن، حملات شنبه‌شب را محکوم کرده و آن‌ها را «وحشیانه» توصیف کرده‌است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG