لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۶

ارتش آمریکا: «نیروهای دمکراتیک سوریه» در دیوار شهر قدیم رقه رخنه ایجاد کردند


نیروهای دمکراتیک سوریه دو روز پیش موفق شدند از سمت جنوب رقه، وارد این شهر شوند
نیروهای دمکراتیک سوریه دو روز پیش موفق شدند از سمت جنوب رقه، وارد این شهر شوند

«ستاد فرماندهی مرکزی» ارتش آمریکا می‌گوید شبه‌نظامیان مورد حمایت ائتلاف در جریان نبرد علیه «داعش» در سوریه، موفق شده‌اند در دیوار شهر قدیم رقه، شکاف ایجاد کنند.

به گفته ستاد ناظر بر عملیات ارتش آمریکا در غرب آسیا و شمال آفریقا، «نیروهای دمکراتیک سوریه» توانسته‌اند «در جریان پیشروی به مستحکم‌ترین بخش [تحت تصرف داعش] در رقه، در دیوار رفیقه دو رخنه کوچک ایجاد کنند».

«ستاد فرماندهی مرکزی» گفته است شبه‌نظامیان عمدتا کـرد که از حمایت ائتلاف برخوردار هستند، با مقاومت سنگینی در اطراف دیوار روبه‌رو شده‌اند. بنا به بیانیه این ستاد، نفرات «داعش» در اطراف دیوار سنگر گرفته و در برابر پیشروی «ن‌.د‌.س» با استفاده از مواد منفجره و مین‌های زمینی، مانع ایجاد کرده‌اند.

این شکاف‌ها به ائتلاف و نیروهای مورد حمایت آن کمک می‌کند «مین‌های کارگذاشته‌شده‌ی داعش را دور زده و از جهت دلخواه خود وارد شهر قدیم رقه شوند».

ارتش آمریکا در عین حال تاکید کرده رخنه در دیوار شهر قدیم «به نجات جان غیرنظامیان انجامیده و به نیروهای دمکراتیک» در جریان پاکسازی رقه، «کمک خواهد کرد».

حفره‌های ایجاد شده حدودا ۲۵ متر دارند و قرار است به حفاظت از دیوار ۲۵۰۰ متری رقه نیز یاری برسانند.

سازمان دیدبان حقوق بشر، یک روز پیش از بیانیه‌ی «ستاد فرماندهی مرکزی»، گزارش داده بود که «نیروهای دموکراتیک سوریه»، موفق شده‌اند با گذشتن از رود فرات، از سمت جنوب رقه، وارد این شهر شوند.

این سازمان ناظر بر جنگ داخلی سوریه می‌گوید شماری از شبه‌نظامیان «ن.د.س» از شمال، و شماری نیز در جنوب، حملات به مواضع داعش را آغاز کرده بودند و در روزهای گذشته با بستن مسیر جنوبی، توانسته‌اند محاصره داعش در رقه را کامل کنند.

رقه، مهم‌ترین منطقه شهری تحت کنترل داعش در سوریه است.

XS
SM
MD
LG