لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۴۷

هالیوود در انتظار شاهکارهای فستیوال ساندس


آنتونی باندراس از هنرپیشگان معروف هالیوود در فستیوال ساندس است.
آنتونی باندراس از هنرپیشگان معروف هالیوود در فستیوال ساندس است.

تهيه کنندگان هاليوود برای دستيابی به فيلم های سينمايی نمايش داده شده در فستيوال فيلم «ساندنس» به رقابت با يکديگر می پردازند.


در چهارمين روز برپايی فستيوال معتبر« ساندنس» در« پارک سيتی» در ايالت «يوتا» که محل نمايش فيلم های مستقل از فيلمسازان جوان و نوگرای سينمای آمريکا و جهان به شمار می رود، تهيه کنندگان هاليوود برای خريد فيلم های برجسته اين فستيوال به رقابت با يکديگر پرداخته اند.


با موفقيت کم نظير فیلم « ليتل ميس سانشاين» در سال ۲۰۰۶ میلادی، فيلمی که احتمالا يکی از پنج نامزد جوايز اسکار نيز خواهد شد، که برای نخستين بار سال گذشته در جشنواره سينمايی ساندنس، به نمایش در آمد، توجه تهيه کنندگان هاليوود بيش از پيش به اين فستيوال سينمايی و فيلم های داستانی نمايش داده شده در آن جلب شده است.


در چهارمين روز برگزاری «جشنواره سينمايی ساندنس» در شهر پارک سيتی يوتا ، هاروی واينستين يکی از بزرگترين تهيه کنندگان صنعت فيلمسازی هاليوود بلافاصله پس از نمايش فيلم «گريس ايزگان» (فيلمی درباره جنگ عراق) آن را به مبلغ چهار ميليون دلار از سازنده اين فيلم خريد.


«گريس ايزگان» يکی از مهمترين فيلم های نمايش داده شده در فستيوال امسال بود که اولين کار سينمايی نويسنده و کارگردان جوان «جيمز سی استراوس» به شمار می رود و «جان کوزاک» در آن نقش يک سرباز پيشين به نام «استانلی» را بازی می کند که همسرش « گريس»، ضمن خدمت در جنگ عراق کشته می شود.



«من هنگامی تصميم گرفتم در ساختن فيلم گریس شريک شوم که دولت بوش از نشان دادن عکس تابوت های حامل سربازانی که از جنگ عراق برگشته بود خودداری کرد.»یکی از تهیه کنندگان گریس
«استانلی» تصميم می گيرد تا به جای آگاه کردن دو دختر کوچک خود از اين خبر غم انگيز، آنها را به يک سفر تفريحی ببرد و آخرين روزهای شاد و بی خبری را در کنار آنها جشن بگيرد. اين فيلم با حضور جمعيت کثيری از تماشاگران و توزيع کنندگان فيلم از سراسر جهان به نمايش گذاشته شد.

سحرگاه روز پس از نمايش اين فيلم، چند استوديوی پخش فيلم ديگر، از جمله « سونی پيکچرز» ، «فوکوس فيچرز» و «وارنر اينديپندنت پيکچرز» نيز پيشنهاد خريد اين فيلم را به دفتر فستيوال ارائه دادند اما تا آن زمان قرارداد فروش فيلم به هاروی واينستين امضا شده بود.


آقای واينستاين در جمع خبرنگاران گفت: «اين فيلم درباره بچه های شهرهای بزرگی چون نيويورک نيست. اين فيلم درباره بقيه بچه ها در همه شهرهای آمريکاست.»


جان کوزاک که علاوه بر بازيگری در فيلم «گريس ايز گان»، يکی از تهيه کنندگان آن نيز محسوب می شود در يک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت: «من هنگامی تصميم گرفتم در ساختن اين فيلم شريک شوم که دولت بوش از نشان دادن عکس تابوت های حامل سربازانی که از جنگ عراق برگشته بود خودداری کرد.گريس، داستان يکی از همين تابوت هاست که از جنگ عراق برگشته است. اين يک ژست ليبرال و روشنفکرانه نيست بلکه داستان بهای سنگينی است که انسان ها در مقابل جنگ می پردازند.»


XS
SM
MD
LG