لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۴

آمریکا «متعهد» به ادامه دیپلماسی در برابر ایران است


خانم پرینو می گوید که رییس جمهوری آمریکا سایر گزینه ها را از نظر دور نمی دارد.
خانم پرینو می گوید که رییس جمهوری آمریکا سایر گزینه ها را از نظر دور نمی دارد.

ایالات متحده بار دیگر روز دوشنبه تاکید کرد که برای حل برنامه هسته ای ایران همچنان وفادار به راه حل های دیپلماتیک است.


دانا پرینو، سخنگوی کاخ سفید در این زمینه به خبرنگاران گفت: «رییس جمهوری اعلام کرده که خواهان راه حل دیپلماتیک برای حل برنامه اتمی ایران است و ما می توانیم این مشکل را حل کنیم.»


وی افزود: به همین دلیل است که ما در حال همکاری با متحدان خود هستیم.


سخنگوی کاخ سفید در عین حال اشاره کرد که جرج بوش، رییس جمهوری آمریکا « هیچ گزینه دیگری را از نظر دور نخواهد داشت.»



  • «رییس جمهوری اعلام کرده که خواهان راه حل دیپلماتیک برای حل برنامه اتمی ایران است و ما می توانیم این مشکل را حل کنیم.»
سخنگوی کاخ سفید

اظهارات این مقام آمریکایی پس از آن صورت می گیرد که مجله نیویورکر در گزارشی اعلام کرد که دولت بوش اهداف خود برای حمله به ایران را تغییر داده است.


بمباران مراکز سپاه


مجله آمریکایی نیویورکر با استناد به منابعی که وی از آنها با عنوان مقامات و مشاوران سابق دولت آمریکا نام می برد، می نویسد که «دفتر دیک چنی، معاون رییس جمهوری آمریکا، در تابستان سال جاری رییس ستاد مشترک ارتش را مامور کرد تا برنامه بلند مدتی را برای حمله احتمالی به ایران طرح ریزی کند.»


به گفته وی، « تمرکز اصلی در این برنامه بر بمباران اهدافی نظیر تاسیسات هسته ای، نظامی و زیر ساخت های ایران استوار شده بود. ولی در حال حاضر تاکید بر حملات برق آسا به تاسیسات وابسته به سپاه پاسداران است که واشینگتن ادعا می کند از مراکز حمله به نیروهای آمریکایی در عراق به شمار می روند.


نیویورکر می نویسد در حالی که جرج بوش هنوز « فرمان عملیات» را برای حمله نظامی در درون خاک ایران صادر نکرده است، برنامه ریزی حمله به طور آشکاری افزایش یافته و سازمان سیا نیز واحد متمرکز بر امور ایران را توسعه داده است.


درخواست اسراییل از سازمان ملل


در همین حال، تزيپی ليونی، وزير امور خارجه اسراييل، روز دوشنبه اول اکتبر، از سازمان ملل متحد خواست که در مورد برنامه هسته ای ايران سريع عمل کند و از کشورهايی که مانع تصويب تحريم های شديدتر عليه ايران شده اند، انتقاد کرد.


خانم لیونی، ایران را به تصمیم برای «محو کردن اسراییل از نقشه جهان»، «انکار هولوکاست» و «سرپیچی از فرمان شورای امنیت» متهم کرد و از سازمان ملل خواست که از «ارزش های بنیادین خود دفاع کند.»


XS
SM
MD
LG