لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۹

اسراییل رایزنی با آمریکا برای حمله به ایران را رد کرد


معاون وزیر دفاع اسراییل، اعلام کرد برای حمله به ایران با آمریکا رایزنی نکرده است.
معاون وزیر دفاع اسراییل، اعلام کرد برای حمله به ایران با آمریکا رایزنی نکرده است.

معاون وزیر دفاع اسراییل، گزارش یک روزنامه بریتانیایی درباره اینکه این کشور به دنبال چراغ سبز ایالات متحده برای حمله به ایران است را رد کرد.

روزنامه دیلی تلگراف در شماره روز شنبه خود نوشته بود که اسراییل منتظر چراغ سبز آمریکا است که از حریم هوایی عراق استفاده کرده و به ایران حمله کند.

معاون وزیر دفاع اسراییل در رادیوی سراسری این کشور گفت: «واضح است که چنین درخواستی از سوی اسراییل هیچگاه مطرح نشده است.»

روزنامه دیلی تلگراف نامی از منابع خود نیاورده است و تنها می گوید منابع بلندپایه وزارت دفاع اسراییل معتقدند اسراییل برای مقابله با هرگونه وضع و شرایطی برنامه ریزی خواهد کرد.


روزنامه دیلی تلگراف در شماره روزشنبه خود نوشته بود اسراییل منتظر چراغ سبز آمریکا است که از حریم هوایی عراق استفاده کرده و به ایران حمله کند

معاون وزیر دفاع اسراییل معتقد است منبع این گزارش، منابع بین المللی هستند که از مواجهه مستقیم با ایران طفره می روند و خبرهایی مبنی بر این که اسراییل می خواهد به ایران حمله کند، منتشر می کنند.

وی می گوید: «آنها به این ترتیب بار مسوولیت را از دوش خود برمی دارند.»

محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی پیش از این گفته بود اسراییل باید از نقشه جهان محو شود. با این حال اسراییل بارها تاکید کرده بحران هسته ای ایران باید توسط جامعه جهانی و نه تنها توسط اسراییل حل شود. اسراییل می گوید قصد حمله نظامی به ایران را ندارد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی پنجشنبه گذشته گزارشی منتشر کرد که در آن اعلام شد ایران نه تنها غنی سازی اورانیوم را متوقف نکرده، بلکه فعالیت های هسته ای خود را افزایش هم داده است. این درحالی است که شورای امنیت سازمان ملل از ایران خواسته بود تا روز چهارشنبه دوم اسفند ماه فعالیت های غنی سازی اورانیوم را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ایالات متحده، فرانسه و بریتانیا خواستار تحریم های شدیدتری علیه ایران شده اند. در حالیکه آلمان، چین و روسیه مواضع نرم تری در قبال ایران دارند.


ایران اتهام آمریکا مبنی بر قصد دستیابی به سلاح هسته ای را رد می کند.

بحران هسته ای ایران


این درحالی است که روزنامه آمریکایی واشینگتن پست، در یادداشتی خواستار استفاده از راه های دیپلماتیک برای بحران هسته ای ایران شده است. این روزنامه می نویسد: «جرج بوش، رییس جمهوری ایالات متحده همان اشتباهی را که در مورد کره شمالی انجام داد، درباره ایران تکرار می کند. وی به جای اینکه به طور مستقیم با ایران وارد مذاکره شود، از گفت و گو با مقامات ایرانی خودداری می کند.»


واشینگتن پست:آمریکا کشتی های جنگی خود را به خلیج فارس برده است و این استراتژی صلح نیست. این استراتژی برای آغاز جنگ است. جنگی که کنگره آمریکا اجازه آن را نداده است

واشینگتن پست در ادامه می نویسد: «آمریکا کشتی های جنگی خود را به خلیج فارس برده است. این استراتژی صلح نیست. این استراتژی برای آغاز جنگ است. جنگی که کنگره آمریکا اجازه آن را نداده است.»

در همین حال روزنامه نیویورک تایمز می نویسد دیک چینی، معاون ریاست جمهوری آمریکا که از حامیان سرسخت تغییر رژیم جمهوری اسلامی است، در استرالیا اعلام کرد گزینه دیپلماتیک برای حل بحران هسته ای ایران می تواند از راه حل های احتمالی باشد اما وی تاکید کرد آمریکا هیچ گزینه ای را کنار نمی گذارد.

در همین حال به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، کاندولیزا رایس، وزیر خارجه ایالات متحده، اعلام کرده به محض اینکه جمهوری اسلامی فعالیت های هسته ای خود را متوقف کند، حتی به صورت موقتی، حاضر است با مقامات ایرانی در هر مکانی گفت و گو کند.

مقامات کاخ سفید می گویند هیچ گونه تناقضی بین گفته های این دو مقام ارشد آمریکایی وجود ندارد.


XS
SM
MD
LG