لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۳

بحران گرد و غبار در غرب ایران؛ برق اهواز قطع شد


استان خوزستان؛ عکس آرشیوی است
استان خوزستان؛ عکس آرشیوی است

پدیده گرد و غبار بار دیگر زندگی در برخی استان‌ها و شهرهای غربی ایران را تحت تأثیر خود قرار داد به‌طوری که در اهواز، مرکز خوزستان، برق بسیاری از مناطق قطع شد. اما بحرانی‌ترین شرایط را شادگان تجربه کرد که غلظت گرد و غبار بیشتر از ۱۱ برابر حد مجاز برآورد شده بود.

خبرگزاری ایسنا روز چهارشنبه ۱۰ خرداد به نقل از مقامات اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گزارش داد که هنگام ظهر غلظت ریزگردها در شادگان ۱۷۸۰ میکروگرم در متر مکعب اندازه‌گیری شده، حال آن که غلظت استاندارد گرد و غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم در مترمکعب است.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

این گزارش همچنین می‌گوید که در شهرهای ماهشهر و اهواز نیز غلظت استاندارد گرد و غبار در هوا به ترتیب ۷۴۶ و ۶۰۸ میکروگرم در متر مکعب بوده که اولی حدود ۵ برابر حد مجاز و دومی ۴ برابر استانداردهاست.

در این حال، خبرگزاری تسنیم از اهواز گزارش داد که در پی بروز گرد و خاک، برق نقاط مختلف این شهر قطع شده است از جمله شهرک آغاجری، کوی منابع طبیعی، آسیه‌آباد، کوی مندلی، کیان‌پارس، کیان‌آباد، کیان‌شهر و امانیه.

همین خبرگزاری در گزارش دیگری به نقل از سازمان هواشناسی کشور نوشت که به جز استان خوزستان، دو استان ایلام و بوشهر نیز شاهد افزایش غلظت گرد و غبار خواهند بود.

استان‌های غربی ایران به ویژه خوزستان در سال‌های اخیر با بحران کمبود هوای سالم و وقوع متناوب گرد و غبار مواجه بوده‌اند. اواخر سال گذشته و در اوج این بحران‌ها که همراه با اعتراض هایی در استان خوزستان بود، دولت حسن روحانی مصوبه‌ای برای مقابله با بحران محیط زیستی خوزستان ابلاغ کرد که گفته می‌شد با اجرای آن در سطح ۳۰ هزار هکتار از اراضی این خوزستان، کانون‌های گرد و غبار مهار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG