لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۹

ائتلاف به رهبری آمریکا مانع خروج نیروهای داعش از مرز سوریه و لبنان شد


نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا با حمله‌ هوایی به شبه‌نظامیان گروه موسوم به «حکومت اسلامی» مانع آن شدند که با خروج از مناطق مرزی لبنان خود را به شرق سوریه و شهرکی که تحت تصرف این گروه است برسانند.

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه هشتم شهریور به نقل از سخنگوی ائتلاف علیه داعش گزارش داد که صدها نفر از شبه‌نظامیان این گروه در پی توافق آتش‌بس با حزب‌الله لبنان قصد داشتند خود را از منطقه‌ مرزی لبنان و سوریه به شهرکی در شرق سوریه و مجاور عراق برسانند که در نهایت ناکام ماندند.

رایان دیلن اظهار داشت: «ما می‌خواستیم که نگذاریم آنها به سمت شرق حرکت کنند و از این رو مسیر آنها را بمباران کردیم و یک پل کوچک را از بین بردیم».

وی در ادامه افزود: «داعش یک تهدید جهانی است؛ جابجایی تروریست‌ها از یک منطقه به منطقه‌ای دیگر یکی از راه‌حل‌های‌شان است اما این راه حل همیشه جواب نمی‌دهد».

برت مک‌گرک، نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف ضدداعش نیز در این باره نوشت: «مصالحه‌ای در کار نیست. تروریست‌های گروه حکومت اسلامی باید در میدان جنگ کشته بشوند، نه آن که با عبور از سوریه برخلاف خواست عراق روانه مرز آن کشور شوند».

وی در توییتر نوشت: «ائتلاف ما می‌خواهد اطمینان دهد که این تروریست‌ها هیچ وقت وارد عراق نخواهند شد و نخواهند توانست که از باقی‌مانده سرزمین‌های تحت خلافت خود که مدام کوچک‌تر می‌شود بگریزند».

گزارش خبرگزاری فرانسه بیان می‌کند که داعش با جنبش شیعی حزب‌الله لبنان بر سر خروج از لبنان به توافق رسیده و در سایه همین توافق قصد داشت که نیروهای خود را روانه شرق سوریه کند.

به نوشته این خبرگزاری، توافق یادشده، پس از یک هفته نبرد مداوم میان نیروهای حزب‌الله و داعش در مرز سوریه و لبنان حاصل شد که روز یکشنبه پایان یافت و فردای آن نیز شبه‌نظامیان داعش روانه مرز عراق شده بودند که ائتلاف به رهبری آمریکا مانع آن شد.

ایالات متحده، حزب‌الله لبنان را نیز سازمانی تروریستی می‌داند.

XS
SM
MD
LG