لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۴

فاطمه کشاورز، وزنه‌بردار ایرانی، در اسپانیا «ناپدید شد»


فاطمه کشاورز
فاطمه کشاورز

فدراسیون وزنه‌برداری ایران اعلام کرد فاطمه کشاورز از اعضای تیم ملی جوانان ایران در مسابقات جهانی، هتل محل اقامت این تیم را ترک کرده و کسی از او خبر ندارد.

در حالی که رقابت‌های ۲۰۲۴ جوانان جهان به میزبانی اسپانیا در حال برگزاری است، فدراسیون وزنه‌برداری ایران از خروج ملی‌پوش ۷۱ کیلوگرم ایران از هتل و خاموش بودن تلفن همراه این ورزشکار خبر داده است.

سجاد انوشیروانی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران به خبرگزاری ایسنا گفت که این اتفاق روز سه‌شنبه سوم مهر رخ داده است.

به گفتهٔ او، خانم کشاورز به بهانه «سردرد» و نیاز به استراحت، از حضور در سالن مسابقه خودداری کرد، اما بعد مشخص شد که با برداشتن گذرنامه خود از چمدان سرمربی تیم زنان، هتل محل اقامت تیم ملی را ترک کرده است.

در شهر لئون اسپانیا، در دسته ۷۱ کیلوگرم دختران، فاطمه کشاورز و ریحانه کریمی از ایران با رکوردهای ۲۱۰ و ۲۰۳ کیلوگرم به ترتیب در رده‌های هشتم و سیزدهم جهان قرار گرفتند.

فدراسیون وزنه‌برداری ایران می‌گوید از وضعیت فعلی خانم کشاورز بی‌اطلاع است اما تأکید کرده که «مسئولان تیم ایران پیگیر هستند و مراتب به پلیس اسپانیا گزارش داده شده است.»

پناهنده شدن ورزشکاران ایران در رشته‌های مختلف ورزشی به کشورهای دیگر بارها اتفاق افتاده است.

نارضایتی ورزشکاران، فرار از هتل محل اقامت تیم ملی و درخواست پناهندگی، به‌ویژه در سال‌های اخیر، به اتفاقی رایج در ورزش ایران بدل شده‌ و حتی دریافت وثیقه‌های سنگین هم مانع از خروج گسترده ورزشکاران زن و مرد نمی‌شود.

در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ جوانان که به میزبانی یونان برگزار شد، یکتا جمالی، از تیم وزنه‌برداری جوانان ایران، حاضر به بازگشت به ایران نشد.

او در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، عضو تیم پناهندگان کمیته بین‌المللی المپیک بود.

با استفاده از گزارش‌های ایسنا و رادیوفردا/ م. ر./ ب. ب./ ف. دو.
XS
SM
MD
LG