لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۸

ادامه «آتش‌سوزی گسترده» در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد


مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید «احتمالا عامل انسانی» منشاء این آتش‌سوزی‌ها است
مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید «احتمالا عامل انسانی» منشاء این آتش‌سوزی‌ها است

فرماندار شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید مهار «آتش‌سوزی گسترده» در مراتع و جنگل‌های حومه غربی این شهرستان با «دشواری همراه است».

حمزه محقق‌زاده در ساعات اولیه بامداد روز شنبه، ۱۲ خردادماه، با بیان این که این آتش‌سوزی از ساعاتی پیش آغاز شده،‌ به خبرگزاری مهر گفت: «سخت‌گذر بودن منطقه دچار آتش‌سوزی امکان دسترسی نیروها را با مشکل روبه‌رو کرده است.»

آقای محقق‌زاده همچنین با بیان این که «شدت وزش باد و پوشش گیاهی خشک، سبب گسترش آتش‌سوزی شده» اعلام کرد: «اعزام تجهیزات ویژه و بالگرد به این منطقه برای مهار آتش لازم است.»

این در حالی است که شهرستان باشت در جنوب غربی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز دیروز درگیر آتش‌سوزی بود که به گفته مقامات محلی این آتش جمعه شب «مهار شد».

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد شنبه، ۱۲ خرداد، با بیان این که «دلیل این آتش‌سوزی نامعلوم است»، به خبرگزاری ایسنا گفت که «احتمالا عامل انسانی» منشاء این واقعه است.

محراب عبدی، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت نیز در این زمینه به خبرگزاری ایسنا گفت: «با توجه به این که آتش‌سوزی در دو سه نقطه است، این موضوع مشکوک به نظر می‌رسد و فرضیه عمدی بودن آن را قوت می‌بخشد.»

استان کهگیلویه و بویراحمد هرساله در این زمان شاهد آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها است و مقامات محلی عوامل انسانی را عامل اصلی این وقایع معرفی می‌کنند.

مدیرکل محیط زیست این استان نیز پنجم خرداد در گفت‌وگو با ایسنا گفت که این آتش‌سوزی‌ها «۹۰ درصد منشاء انسانی دارند» و «کشاورزان، طبیعت‌گردان و گردشگران» عامل این آتش‌سوزی‌ها هستند.

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد نیز خرداد سال گذشته در پی آتش‌سوزی‌های گسترده در این استان به خبرگزاری برنا گفت: «طبق بررسی‌های انجام‌شده توسط تیم رصد ستاد مدیریت بحران، عامل بسیاری از آتش‌سوزی‌های هفته‌ اخیر مراتع و جنگل‌های استان، خطای انسانی بوده است.»

XS
SM
MD
LG