لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۶

حملات راکتی حزب‌الله به آتش‌سوزی گسترده در شمال اسرائیل منجر شد


تصویری از آتش‌سوزی ناشی از حملات راکتی حزب‌الله در نزدیکی شهرک کریات شمونه
تصویری از آتش‌سوزی ناشی از حملات راکتی حزب‌الله در نزدیکی شهرک کریات شمونه

مناطق گسترده‌ای در شمال اسرائیل روز دوشنبه بر اثر حملات راکتی شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان دچار حریق شد، به طوری که گروه‌های آتش‌نشانی ساعت‌ها برای مهار آتش‌سوزی تلاش کردند.

خبرگزاری رویترز می‌نویسد که اگرچه شمار زیادی از شهروندان اسرائیلی که در شهرک‌های مجاور مرز لبنان زندگی می‌کنند با توجه به تشدید درگیری‌ها میان اسرائیل و حزب‌الله، ماه‌هاست که خانه‌های خود را ترک کرده‌اند، اما روز دوشنبه چندین نفر در پی آتش‌سوزی‌های ناشی از حملات راکتی حماس به‌طور سطحی مجروح شدند.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که چندین خانه در منطقه شمال اسرائیل بر اثر این حملات در آتش سوخته‌اند و در این میان گرما و خشکی هوا هم مهار آتش را دشوارتر کرده است.

مسئولان پارک‌های اسرائیل روز دوشنبه اعلام کردند که گستره آتش‌سوزی‌ها صدها جریب را دربرمی‌گیرد. آتش‌نشانی ملی اسرائیل نیز گفت که عملیات نیروهای آتش‌نشانی تا شامگاه دوشنبه در چندین ناحیه ادامه یافت و آنها از جمله در شهرک کریات شمونه تلاش می‌کنند که مانع سرایت آتش به ردیفی از خانه‌ها شوند.

همچنین پلیس اسرائیل اعلام کرد که نیروهای پلیس جاده‌ها را بسته‌اند و به شهروندانی که هنوز در منطقه مانده‌اند گفته‌اند که آنجا را ترک کنند.

از آغاز جنگ غزه تاکنون نیروهای اسرائیل و حزب‌الله لبنان تقریبا به طور روزانه تبادل آتش داشته‌اند.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ س.ن
XS
SM
MD
LG