لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۴

۹۰ درصد کودکان غزه دوز اول واکسن فلج اطفال را دریافت کردند


 کودکی فلسطینی در حال دریافت واکسن فلج اطفال
کودکی فلسطینی در حال دریافت واکسن فلج اطفال

مدیر آژانس سازمان ملل متحد برای کمک به آوارگان فلسطینی، اونروا، می‌گوید ۹۰ درصد از کودکان نوار غزه، دوز اول واکسن فلج اطفال را دریافت کرده‌اند.

فیلیپه لاتزارینی ابراز امیدواری کرد که این کودکان که تعدادشان به صدهاهزار تن می‌رسد، بتوانند در پایان ماه سپتامبر، اواسط مهرماه، دوز دوم واکسن را هم دریافت کنند.

در حالی‌که نزدیک به یک سال از جنگ و درگیری مداوم در نوار غزه می‌گذرد،‌ کارزار واکسینه‌کردن حدود ۶۴۰ هزار کودک زیر ۱۰ ساله این باریکه در مقابل بیماری فلج اطفال، اونروا و نهادهای همکارش را با چالشی سخت و جدی مواجه کرده است.

پس از آنکه سازمان جهانی بهداشت تائید کرد که یک نوزاد به‌دلیل ابتلا به ویروس فلج اطفال نوع ۲،‌ تقریبا فلج شده،‌ کارزار واکسیناسیون آغاز شد. این بیماری در مناطق فلسطینی به مدت ۲۵ سال ریشه‌کن شده بود.

اوایل سپتامبر بیش از ۴۴۶ هزار کودک در مناطق جنوبی و مرکزی باریکه غزه واکسینه شدند و از روز دهم سپتامبر، بیستم شهریورماه هم واکسیناسیون ۲۰۰ هزار کودک دیگر در مناطق شمالی غزه، به رغم محدودیت دسترسی، کمبود سوخت و سایر مشکلات ناشی از جنگ آغاز شد.

آقای لاتزارینی در شبکه اجتماعی ایکس،‌ توئیتر سابق نوشت که همه طرف‌های درگیر در جنگ،‌ تا حد زیادی «وقفه‌های بشردوستانه» لازم برای واکسیناسیون را رعایت کردند؛‌ موضوعی که نشان می‌دهد وقتی اراده سیاسی باشد، می‌توان بدون مشکل کار را پیش برد.

XS
SM
MD
LG