لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۲

نجات پنج مهاجر ایرانی در آب‌های بین فرانسه و بریتانیا


پنج مهاجر ایرانی که سعی داشتند سوار بر یک قایق بادی خود را به خاک بریتانیا برسانند، روز شنبه پنجم خرداد در آب‌های سواحل شمال فرانسه توسط یک گروه نجات غریق فرانسوی نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این افراد که سوار یک قایق بادی بدون موتور بودند در دریا پاروهای خود را از دست داده و در مه گیر کرده بودند.

مقام‌های دریانوردی فرانسه گفتند که این پنج شهروند ایرانی ساعت ۸ بامداد شنبه در حالی که از سرمای زیاد رنج می‌بردند نجات پیدا کرده و پس از مداوا توسط یک گروه خدمات اضطراری به شهر ساحلی بولون-سور-مِر منتقل شدند.

بنا بر گزارش‌ها، نجات این افراد پس از پنج ساعت عملیات جستجو توسط یک هواپیمای نیروی دریایی فرانسه صورت گرفته و پس از شناسایی قایق، گروهی به نام «انجمن ملی نجات دریایی» (اس‌ان‌اس‌ام) به محل اعزام شده و آنها را نجات داده‌ است.

این افراد به هنگام نجات در شانزده کیلومتری دماغه گری-نِز، حدوداً در میانه راه بریتانیا شناور بوده‌اند.

مقام‌های محلی فرانسه با انتشار بیانیه‌ای نوشتند که «با وجود نزدیکی ظاهری ساحل بریتانیا به ساحل فرانسه، عبور از این گذرگاه آبی به‌شدت خطرناک و پرریسک است».

روز نوزدهم مه (۲۹ اردیبهشت امسال) یک شهروند کلمبیایی که سعی داشت از همین مسیر به‌طور غیرقانونی به بریتانیا برسد در حالی‌که از سرمازدگی رنج می‌برد شناسایی شد و توسط مأموران نجات یافت.

پیش از این، در چهارده فروردین امسال نیز مقام‌های نیروی دریایی فرانسه اعلام کردند شش مهاجر ایرانی را که قایق آنان در آب‌های نزدیک به بندر کاله در حال غرق‌شدن بود، نجات داده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، به دلیل شرایط نامساعد جوی و مه غلیظ، عملیات نجات این افراد بیش از دو ساعت به طول انجامید.

این شش مهاجر ایرانی که به مقصد بریتانیا در حال حرکت بودند، به پلیس مرزی تحویل داده شدند.

شهر ساحلی کاله کوتاه‌ترین مسیر آبی میان فرانسه و بریتانیا را دارد و از زمان برچیده شدن اردوگاه موسوم به «جنگل» در این شهر، بسیاری از پناهجویان ساکن در کاله، اقدامات خود برای رسیدن به خاک به بریتانیا را تشدید کرده‌اند.

با استفاده از خبرگزاری‌های فرانسه و آسوشیتدپرس. /پ.پ/ ک.ر

XS
SM
MD
LG