لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۲۱

ناو ارتش آلمان برای اولین بار حمله حوثی‌ها در دریای سرخ را دفع کرد


عکسی از ناو «هِسِن» در آغاز مأموریت خود
عکسی از ناو «هِسِن» در آغاز مأموریت خود

ارتش آلمان می‌گوید یک ناو این کشور که برای کمک به برقراری امنیت خطوط تجاری در دریای سرخ مستقر شده، برای اولین بار حملهٔ حوثی‌ها را با موفقیت دفع کرده است.

فرماندهی عملیات نیروهای مشترک آلمان روز چهارشنبه، نهم اسفندماه، در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که ناوچه «هِسِن»، Hessen، شب گذشته یک پهپاد شلیک‌شده از سوی حوثی‌های یمن را ردیابی و دفع کرده‌ است.

این نهاد نظامی در ادامه افزود: «مدت کوتاهی بعد، پهپاد دوم (به کشتی) نزدیک شد. خدمه دوباره اقدامات دفاعی را آغاز کردند و با موفقیت آن را دفع کردند.»

ارتش آلمان اعلام کرده که در این حمله هیچ «خسارتی» از جمله «خسارت جانی» وارد نشده است.

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد که این حمله حدود ساعت ۲۱:۳۰ به وقت گرینویچ انجام شد.

ناوچهٔ «هِسِن» به عنوان بخشی از مأموریت اتحادیهٔ اروپا از ۳۰ دی‌ماه امسال برای حفاظت از کشتی‌های بین‌المللی در دریای سرخ در برابر حملات حوثی‌های یمن، به منطقه فرستاده شد.

۲۷کشور عضو اتحادیهٔ اروپا در عرض چند هفته با انجام این مأموریت موافقت کردند زیرا نگرانند این حملات به اقتصاد آنها آسیب برساند و تورم را میان این کشورها افزایش دهد.

فرانسه، ایتالیا و بلژیک نیز گفته‌اند که قصد دارند کشتی‌های جنگی خود را برای مشارکت در این مأموریت عازم دریای سرخ کنند.

حوثی‌های یمن از زمان آغاز جنگ اسرائیل و گروه افراطی حماس که از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا یک گروه تروریستی شناخته می‌شود، با ادعای حمایت از حماس، حملاتی را علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ انجام داده‌اند.

این حملات مداوم کشتیرانی بین‌المللی را دچار اختلال کرده است.

حملات حوثی‌ها که بخش‌های مهمی از یمن را در اختیار دارند و به بهانه حمایت از فلسطینی‌ها در جنگ غزه به آن ادامه می‌دهند، همچنین نگرانی از گسترش درگیری در خاورمیانه را دامن زده است.

این گروه شبه‌نظامی گرفتن دستور از ایران برای حمله به کشتی‌های به مقصد اسرائیل و همچنین شناورهای آمریکایی را تکذیب کرده است، اما علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز ۲۶ دی در یک سخنرانی به تعریف و تمجید از آنها پرداخت و مدعی شد که آنها «به مجاری حیاتی اسرائیل» ضربه زده‌اند.

به دنبال حملات اخیر حوثی‌ها، ایالات متحده این گروه را بار دیگر در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد.

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری فرانسه و رادیوفردا؛ پ.م./س.ن
XS
SM
MD
LG