لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۴

تيراندازی يک مهاجم به ساختمان مرکزی اداره امنيت ملی روسيه


حضور نیروهای امنیتی روسیه در محل حادثه
حضور نیروهای امنیتی روسیه در محل حادثه

يک مرد مسلح غروب روز پنجشنبه ۲۸ آذر به دفتر مرکزی اداره امنيت ملی روسيه در شهر مسکو تيرانداری کرد که این رویداد به کشته شدن يکی از کارکنان اين اداره منجر شد و چند تن نیز مجروح شدند.

اين تيراندازی به فاصله کوتاهی پس از پايان نشست خبری سالانه ولاديمير پوتين و درست در زمانی روی داد که رئيس‌جمهوری روسيه در برنامه‌ای برای قدردانی از خدمات اداره امنيت ملی در کاخ کرملين، مشغول سخنرانی بود.

يک منبع نزديک به اداره امنيت ملی روسيه به خبرگزاری رويترز گفت: مقامات امنيتی حدس می‌زنند که اين حمله احتمالا به گونه‌ای طراحی شده بود که با سخنرانی آقای پوتين همزمان باشد.

خبرگزاری اينترفکس از قول اداره امنيت ملی روسيه گزارش داد که فرد مهاجم، دستگير شده و تحقيق برای تشخيص هويت او در جریان است. انگيزه اين حمله هنوز مشخص نيست.

ويدئوهايی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، اصابت گلوله‌های يک تفنگ خودکار به ديوارهای ساختمان اداره امنيت ملی روسيه در ميدان لوبيانکا در مرکز مسکو را نشان می‌دهد. در اين ويدئوها می‌توان صدای شليک گلوله، آژير و فرياد مردم را شنيد. ميدان لوبيانکا که با کاخ کرملين فاصله چندانی ندارد يکی از مراکز خريد و نقاط ديدنی شهر مسکو است.

اداره امنيت ملی روسيه که ولاديمير پوتين مدتی رياست آن را بر عهده داشت اعلام کرد که در اين حمله چند نفر مجروح شده‌اند. خبرگزاری اينترفکس نیز به نقل از وزارت بهداشت گزارش داد که پنج نفر مجروح شده‌اند و جراحت برخی از آنها از جمله دو کارمند اداره امنيت ملی روسيه جدی است.

خبرنگاران رويترز علاوه بر صدای تيراندازی صدايی شبيه به انفجار نيز شنيده‌اند و گزارش‌های تاييد نشده‌ای حاکی از آن است که کارشناسان خنثی کردن بمب در حال خنثی کردن مواد منفجره‌ای بوده‌اند که مهاجم در اطراف نقطه تيراندازی به جا گذاشته بود.

شاهدان به خبرگزاری رويترز گفتند که تيراندازی حدود ساعت ۱۷.۴۰ دقيقه به وقت محلی آغاز شده و برخی از آنها يک جنازه را در خيابان ديده‌اند که به نظر می‌رسيد مامور پليس باشد.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز/ ش.ر/ ک.ر
XS
SM
MD
LG