لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۰

پدر حسین رونقی به رادیو فردا: تحت درمان قرار گرفتن پسرم دروغ محض است


تصویری که مدیر خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه، روز دوشنبه از حسین رونقی بر تخت بیمارستان منتشر کرد
تصویری که مدیر خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه، روز دوشنبه از حسین رونقی بر تخت بیمارستان منتشر کرد

پدر حسین رونقی در گفت‌وگو با رادیو فردا گزارش رسانه‌های حکومتی جمهوری اسلامی مبنی بر تحت درمان قرار گرفتن پسرش را «دروغ محض» خواند و گفت این یک بازی بود که از طرف بازجو و دادستان انجام شده است.

احمد رونقی روز دوشنبه ۲۳ آبان در گزارشی از آخرین وضعیت حسین رونقی که به بیمارستان منتقل شده است، گفت: «امروز که ما آن‌جا بودیم، بازجوی حسین و نصیرپور از دادسرای اوین هم آمده بودند و مخفیانه می‌خواستند از ما فیلم بگیرند. ما هم ناراحت شدیم. می‌خواستند نشان بدهند که حسین تحت درمان قرار گرفته و پدر و مادرش به دیدن او آمده‌اند».

او اظهار داشت: «این حق قانونی ما بود که برویم فرزندمان را ببینیم. ولی متاسفانه حسین را تحت هیچ درمانی قرار نداده‌ و امکانات پزشکی به او ارائه نکرده‌اند».

احمد رونقی: حسین تصمیم گرفته تا آزادی کامل به اعتصاب غذای خود پایان ندهد
please wait

No media source currently available

0:00 0:06:45 0:00
لینک مستقیم

حسین رونقی، فعال سیاسی، که از ابتدای اعتراضات سراسری در ایران بازداشت شده و دست به اعتصاب غذای تَر زده است، قرار بود روز ۲۲ آبان برای درمان به بیمارستان دی تهران منتقل شود، ولی برادر او گزارش داد که وی را به بیمارستان نبرده‌اند.

گروهی از مردم شامگاه شنبه برای اطلاع از سرنوشت حسین رونقی به مقابل بیمارستان دی رفتند ولی ماموران حکوت جمهوری اسلامی با تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور به تجمع مسالمت‌آمیز آنها واکنش نشان دادند.

مدیر خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه، روز دوشنبه عکسی از حسین رونقی را بر تخت بیمارستان منتشر کرد که به‌ گفته او، مربوط به دیدار مادر حسین با پسرش در بیمارستان است.

در عکس منتشر شده معلوم نیست آیا پای حسین به تخت زنجیر شده است یا نه.

پدر حسین رونقی در مورد عکس منتشر شده از پسرش روی تخت بیمارستان و وصل کردن سرم به او گفت: «وقتی آن‌ها می‌خواستند سرمی به او وصل کنند، حسین آن را از دست خود کشید و دور انداخت. دست حسین سرم نیست و تحت درمان قرار نگرفته و همه این‌ها دروغ است. الان ۵۳ روز است که در اعتصاب غذاست. این یک بازی بود که از طرف بازجو و دادستان انجام شد».

به گفته او، حسین یک بار در روز ۱۳ آبان به بیمارستان طالقانی منتقل شد ولی هیچ اقدامی برای درمان او انجام ندادند. اگر قصد درمان او را داشتند چرا آن زمان انجام ندادند؟

احمد رونقی با بیان این‌که «حسین بیمار است و اگر تحت مراقبت قرار نگیرد جان خود را از دست می‌دهد»، افزود: «اگر می‌گویند حسین تحت درمان است، به خبرنگاران اجازه بدهید تا آن‌جا بروند و گزارش تهیه کنند. خبرگزاری‌هایی هم که گفته‌اند او تحت درمان است، دروغ محض است و من متاسفم که دولت جمهوری اسلامی به خبرگزاری‌ها هم یاد داده که دروغ بگویند و دروغ بنویسند».

او با تاکید بر این‌که «حسین تصمیم گرفته است تا آزادی کامل به اعتصاب غذای خود پایان ندهد»، درباره آخرین وضعیت جسمی پسرش گفت: «یک کلیه حسین از کار افتاده. یک کلیه دیگر هم ۴۰ درصد توانایی خود را از دست داده. مشکل ریوی دارد و خون بالا آورده است که هم‌بندان او هم در این زمینه شهادت داده‌اند».

احمد رونقی می‌گوید «هدف این است که حسین را از بین ببرند و او را بکشند. برخورد بازجوی حسین بد است و چند بار هم به خود من توهین کرده. من متاسفم که دولت جمهوری اسلامی چنین افرادی را بازجو کرده است».

پدر حسین رونقی تصریح کرد که بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، «هیچ کسی حق ندارد از فردی با شکنجه، آزار و اذیت اعتراف بگیرد و اگر چنین کرد، هیچ اعتباری ندارد».

او در مورد این‌که آیا او و مادر حسین خواستار پایان اعتصاب غذای پسرشان نشده‌اند، گفت: «من به تصمیم حسین احترام می‌گذارم. او به خاطر کشور و مردم دست به اعتصاب غذا زده است و من برای آن احترام قائل هستم».

XS
SM
MD
LG