لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۵

افشاگر سیسمونی‌گیت به دو سال حبس و ممنوعیت از فعالیت رسانه‌ای محکوم شد


تصویر منتشر شده از همسر، دختر و داماد قالیباف در بازگشت از سفر استانبول
تصویر منتشر شده از همسر، دختر و داماد قالیباف در بازگشت از سفر استانبول

وحید اشتری، از کاربران جناح اصولگرای موسوم به «عدالت‌خواه»، که برای نخستین‌ بار سفر اعضای خانواده رئیس مجلس به ترکیه را افشا کرد، به دو سال حبس تعزیری و ممنوعیت از فعالیت‌های رسانه‌ای محکوم شد.

آقای اشتری روز پنج‌شنبه، ۳۰ تیر، در توییتی تصویر حکم دادگاه در مورد پرونده خود را منتشر کرد.

بر اساس این حکم، او علاوه بر دو سال حبس تعزیری به دو سال ممنوعیت از هرگونه فعالیت رسانه‌ای یا مشابه آن در فضای مجازی و فضای حقیقی مانند روزنامه‌ها و سخنرانی، همچنین بستن تمامی صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی محکوم شده است.

بر اساس تصویر حکم دادگاه، این رای به صورت «غیابی» صادر شده است و آقای اشتری ۲۰ روز فرصت درخواست تجدید نظر دارد.

آقای اشتری در ادامه توییت خود آورده است که «پرونده با اعلام جرم یک نهاد امنیتی تشکیل شد» و «بازپرس بدون گرفتن مستندات و دفاع آخر کیفرخواست صادر کرد».

او همچنین گفته است: «امروز متوجه شدم قاضی در همان روز برگزاری دادگاه رای را صادر کرده» و در ادامه آورده است: «منطقا باید یک روز برای تایپ رای فاصله می‌گذاشتند که این جور القا نشود رای قبل از دادگاه تایپ شده است.»

وحید اشتری اواخر فروردین امسال برای نخستین‌ بار با انتشار عکس‌هایی سفر خانواده محمدباقر قالیباف به ترکیه را افشا کرد.

او با راستی‌آزمایی در تماس با مسئولان هواپیمایی معراج اطمینان حاصل کرد که همسر، داماد و دختر آقای قالیباف روز ۳۰ فروردین با حجم زیادی از بار، شامل سیسمونی و کالسکه کودک خریداری‌شده از استانبول، وارد تهران شدند.

انتشار این خبر واکنش‌های بسیاری را از سوی حامیان و مخالفان محمدباقر قالیباف، رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی و انتقاد گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی را به‌ دنبال داشت.

در همان روزها که واکنش‌ها به این خبر در جریان بود گزارش‌های غیررسمی مبنی بر قرارداد خرید «دو واحد آپارتمان استانبول» از سوی نزدیکان آقای قالیباف به آتش انتقادها دامن زد.

در واکنش به انتقادها محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی سرانجام در نشست غیرعلنی مجلس در دهم اردیبهشت‌ مدعی شد که از ابتدا «مخالف» سفر دختر و دامادش به ترکیه بوده است و افشاگران خبر خرید ملک توسط داماد خود در استانبول را به «جعل سند» متهم کرد.

پیش از این اظهار نظر مستقیم، نزدیکان آقای قالیباف مدعی شده بودند انتشار گزارش‌های تایید نشده در ارتباط با سفر جنجالی خانواده او که در رسانه‌ها و شبکه‌های فارسی‌زبان به «سیسمونی‌گیت» معروف شده از اقدامات پشت پرده یک «محفل امنیتی» بوده است.

بر اساس توییتر و گزارش‌های رادیوفردا/ ف. ع./ ف. دو.
XS
SM
MD
LG