لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۷

آمار رسمی کرونا در ایران: ۲۰۰ قربانی و بیش از ۲۰ هزار مبتلا در یک روز


سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز چهارشنبه، ۱۸ فروردین‌ماه، از شناسایی ۲۰ هزار و ۹۵۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا و ۱۹۳ قربانی این بیماری در کشور خبر داد.

به گفته این مقام وزارت بهداشت، از بیش از ۲۰ هزار نفری که به بیماری کووید مبتلا شده‌اند دو هزار و ۳۱۹ نفر در بیمارستان بستری شده‌اند.

این چندمین روز متوالی پس از پایان تعطیلات نوروز در کشور است که آمار مبتلایان به کرونا رکورد قبلی خود را می‌شکند. آمار رسمی مبتلایان در روز سه‌شنبه بیش از ۱۷ هزار نفر بود.

در همین حال در مقایسه با آمار یک هفته گذشته، آمار روز چهارشنبه بیانگر افزایش بیش از دو برابری است. یک هفته پیش یعنی چهارشنبه، ۱۱ فروردین، آمار مبتلایان ده هزار و ۳۳۰ و آمار قربانیان تنها ۹۳ نفر بود.

رسانه‌های داخل ایران به نقل از سیما سادات لاری گزارش دادند که با فوت ۱۹۳ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته،‌ مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۶۳ هزار و ۶۹۹ نفر رسیده است.

ساعتی پیشتر معاون کل وزارت بهداشت پیش‌بینی کرده بود که وضع در ایران آن‌چنان بحرانی است که بعید نیست شاهد روزی ۶۰۰ قربانی نیز باشیم.

در اسفندماه ۹۹ و در روزهای منتهی به عید نوروز، مقام‌های دولتی با وجود هشدارهای کارشناسان، مانع جدید در جلوگیری از سفرهای نوروزی شهروندان ایجاد نکردند و تنها ضمن خواهش و التماس هشدار دادند که وضعیت کرونا پس از تعطیلات نوروز، به رفتار مردم بستگی دارد.

ایرج حریرچی همزمان از وضعیت قرمز بیش از ۲۵۷ شهر کشور خبر داده است. به گفته آقای حریرچی، مجموع شهرهای قرمز و نارنجی کشور به بیش از ۸۵ درصد رسیده که شامل مراکز استان‌ها است.

بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

در همین حال خبرگزاری ایسنا از ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه ۲ و ۳ در شهرهای قرمز و نارنجی به مدت دو هفته خبر داده است.

مشاغل گروه دو شامل بوستان‌ها و مراکز تفریحی به طور کامل، پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ و بازارهای موقت شامل بازارهای روز و محلی است.

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در تهران هم اعلام کرده است که با توجه به تصمیمات ستاد ملی کرونا و بر اساس جمع‌بندی در ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه، از امروز تا اطلاع ثانوی، حضور دانشجویان در این دانشگاه ممنوع است.

منابع مستقل و حتی بعضی منابع رسمی بارها اعلام کرده‌اند که شمار قربانیان کرونا در ایران دست‌کم سه تا چهار برابر آمار رسمی است.

XS
SM
MD
LG