لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۱

سه نیروی مرزبانی در میرجاوه بر اثر تیراندازی افراد مسلح کشته شدند


یک مقام قضایی سیستان و بلوچستان از کشته شدن سه تن از نیروهای مرزبانی بر اثر تیراندازی افراد مسلح به سوی خودروی آنها در یک پمپ بنزین در میرجاوه خبر داد؛ گروه جیش‌العدل مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

مهدی شمس‌آبادی، دادستان مرکز سیستان و بلوچستان، گفت «افراد ناشناس مسلح» عصر پنجشنبه ۲۲ شهریور در یک پمپ بنزین در شهرستان میرجاوه به سمت خودروی نیروهای مرزبانی که در حال بنزین زدن بودند تیراندازی کردند.

این مقام قضایی افزود که در این تیراندازی «دو سرباز و یک نیروی کادری» کشته شدند و «یک نفر از مردم عادی» نیز زخمی شد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی هویت کشته‌شدگان را «ستوان‌دوم محمدامین نارویی، سرباز پارسا سوزنی و سرباز امیر ابراهیم‌زاده» گزارش کرده است.

خبر این تیراندازی ابتدا از سوی وبسایت حال‌وش که خبرهای سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد منتشر شد؛ این وبسایت در گزارش اولیه خود نوشته بود در این تیراندازی دو نیروی نظامی کشته و یک نفر به شدت زخمی شده است.

در همین حال گروه «جیش العدل» شامگاه پنجشنبه مسئولیت این تیراندازی را برعهده گرفت.

حساب تلگرامی منسوب به این گروه مدعی شده واحد گشتی که در این تیراندازی هدف قرار گرفتند «در تعقیب و کشتار سوختبران نقش داشت».

گروه جیش‌العدل تاکنون بارها با نیروهای سپاه و مرزبانان ایران در استان سیستان و بلوچستان درگیر شده، تعدادی از آن‌ها را گروگان گرفته یا به قتل رسانده است.

این گروه شبه‌نظامی و مخالف حکومت ایران از سوی جمهوری اسلامی و چندین دولت غربی از جمله آمریکا «سازمان تروریستی» شناخته می‌شود.

دادستان زاهدان حمله روز پنجشنبه را «‌تروریستی» خوانده و از تشکیل پرونده قضایی و تلاش برای شناسایی هویت مهاجمان خبر داده است.

در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از کشته‌ شدن سوختبران به دست نیروهای امنیتی در استان سیستان و بلوچستان منتشر شده است.

XS
SM
MD
LG