لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۸

شرکت نفتکش ایران می‌گوید یک کشتی آن «در دریای سرخ دچار نقص فنی شده‌است»


شرکت ملی نفتکش ایران می‌گوید نفتکش هلم (HELM) در ساعت ۶ و ۳۰ صبح روز سه‌شنبه، ۲۹ مرداد، در دریای سرخ «دچار نقص فنی شده‌است».

محل واقعه ۷۵ مایلی (۱۴۰ کیلومتری) شمال بندر یَنبُع اعلام شده‌است. این بندر و شهری به همین نام در ساحل غربی عربستان سعودی قرار دارند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی نفت و انرژی ایران، «شانا»، و خبرگزاری دولتی ایرنا اکبر جبل‌عاملی، مدیر فنی شرکت ملی نفتکش ایران، گفته: «کارکنان کشتی در حال برطرف کردن نقص ایجاد شده هستند و شناور از لحاظ ایمنی در شرایط پایدار و با ثبات است».

آقای جبل‌عاملی تاکید کرده‌است که خدمه کشتی «ایمن هستند».

این اظهارات با گذشت ۲۴ ساعت از زمان واقعه است که در رسانه‌های داخل ایران بازتاب می‌یابد.

شرکت ملی نفتکش هنوز توضیحاتی در مورد جزئیات و دلیل یا دلایل «نقص فنی» نفتکش نداده‌است.

شبکه اطلاع‌رسانی نفت و انرژی ایران این عکس را در گزارش مربوط به نفتکش هلم منتشر کرده‌است، اما مشخص نیست آیا متعلق به همین کشتی‌ست و چه زمانی گرفته شده
شبکه اطلاع‌رسانی نفت و انرژی ایران این عکس را در گزارش مربوط به نفتکش هلم منتشر کرده‌است، اما مشخص نیست آیا متعلق به همین کشتی‌ست و چه زمانی گرفته شده

رویترز گزارش داده‌است که نام «هلم» در میان نهادهای حقوقی و حقیقی و شناورهایی‌ست که ایالات متحده هدف تحریم‌های خود قرار داده‌است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در نوامبر ۲۰۱۸ بیش از ۷۰۰ نهاد حقوقی، فرد، هواپیما و شناور ایران را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

همین تحریم‌ها بود که باعث شد واشینگتن خواستار جلوگیری از رفع توقیف نفتکش گریس ۱ در جبل‌الطارق شود؛ آن‌چه در نهایت با موافق جبل‌الطارق روبه‌رو نشد.

ایران از ناوگان بزرگی از نفتکش‌ها بهره می‌برد، اما تحریم‌ها و نگرانی‌ها از واکنش احتمالی آمریکا جلوی جایگزینی آن‌ها با شناورهای جدید را گرفته‌است.

رویترز، ایرنا، مهر/ت
XS
SM
MD
LG