لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۷

«دادستانی و نیروهای امنیتی برای انتقال رضا شهابی به بیمارستان اقدام نکرده‌اند»


خانواده رضا شهابی گفته اند که در ملاقات حضوری روز چهارشنبه، «او از درد و سوزش معده، بی حسی سمت چپ بدن و پاها رنج می‌برد».
خانواده رضا شهابی گفته اند که در ملاقات حضوری روز چهارشنبه، «او از درد و سوزش معده، بی حسی سمت چپ بدن و پاها رنج می‌برد».

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه با انتشار بیانیه‌ای با ابراز نگرانی از وضعیت جسمانی رضا شهابی، ‌عضو زندانی هیئت مدیره این تشکل، اعلام کرد که دادستانی و نیروهای امنیتی برای انتقال او به بیمارستان اقدام نکرده‌اند.

به گزارش وب‌سایت این سندیکا، بیماری آقای شهابی به رغم متوقف شدن اعتصاب غذایش تشدید شده است و خانواده اش گفته اند که در ملاقات حضوری روز چهارشنبه ۱۲مهر، او «از درد و سوزش معده، بی حسی سمت چپ بدن و پاها رنج می‌برد».

بر اساس این گزارش،‌ همچنین بدن رضا شهابی اخیرا ورم می کند و کبود می‌شود. ولی اقدامی برای انتقال این کارگر زندانی به بیمارستان انجام نشده است.

آقای شهابی روز پنجم مهر، پس از ۵۰ روز اعتصاب غذا، ‌در پی درخواست خانواده اش، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه و برخی دیگر از تشکل‌های کارگری در ایران و جهان و همچنین به دنبال قول یک «مقام ارشد امنیتی» برای رسیدگی جدی به خواسته‌اش اعتصاب غذای خود را متوقف کرد.

این عضو زندانی هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه خواستار لغو حکم زندان ۹۶۸ روزه خود است.

وی که تحت فشار دادستانی خود را به زندان رجایی شهر کرج معرفی کرد، متوجه شد که مرخصی پزشکی اش که از سوی پزشکی قانونی تجویز شده بود، از سوی دادستانی مردود شناخته شده است و باید ۹۶۸ روز دیگر در زندان بماند. رضا شهابی نیز در واکنش به این موضوع اعتصاب غذا کرد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه ضمن محکومیت زندانی شدن رضا شهابی خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط او شد و اعلام کرد که همچنین عواقب هرگونه صدمات جسمی ناشی از عدم رسیدگی پزشکی به این فعال کارگری را «متوجه دادستانی تهران و نیروهای امنیتی» می‌داند.

درگذشت محمد جراحی، فعال کارگری

گزارش‌ها از تهران حاکیست که محمد جراحی، عضو کمیته پیگیری ایجاد تشکل‌های کارگری، روز پنجشنبه ۱۳ مهر، به دلیل سرطان تیروئید در بیمارستان «شهدای تجریش»‌ درگذشته است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی فعالان صنفی و تشکل‌های کارگری در شبکه‌های اجتماعی، محمد جراحی هنگام گذراندن دوره پنج ساله حبس خود در زندان تبریز بیمار شد اما به گفته کمیته پیگیری ایجاد تشکل‌های کارگری،‌ مسئولان زندان به او گفته بودند که «موضوع مهمی نیست».

محمد جراحی با پایان دوره پنج سال زندانش در سال ۹۵ و مراجعه به پزشکان متخصص متوجه شد که به سرطان مبتلا شده است و تحت درمان قرار گرفت اما به دلیل پیشرفته بودن این بیماری روز پنجشنبه درگذشت.

در این میان،‌ سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در بیانیه‌ای نوشت که عدم رسیدگی پزشکی در دوران محکومیت، می‌تواند یکی از عوامل مرگ نابه هنگام محمد جراحی باشد.

این سندیکا همچنین با ابراز نگرانی از ادامه بازداشت رضا شهابی خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط این فعال کارگری و همچنین درمان او شد.

XS
SM
MD
LG