لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۸

اسرائیل می‌گوید یکی از فرماندهان پدافند هوایی حزب‌الله را کشته است


ارتش اسرائیل در مرز لبنان
ارتش اسرائیل در مرز لبنان

ارتش اسرائیل روز شنبه اعلام کرد که یکی از چهره‌های کلیدی پدافند هوایی حزب‌الله در شرق لبنان را که مسئول حملات بی‌شماری به اسرائیل بوده است، کشته است.

اطلاعیه ارتش اسرائیل این نیروی شبه‌نظامی را میثم مصطفی العطار معرفی کرده و تاکید داشته که او بارها به ایران سفر کرده و «در آنجا آموزش دیده و به تشکیل این واحد حزب‌الله و زرادخانه‌ای از سلاح‌های ایرانی کمک کرده است».

حزب‌الله در بیانیه‌ای کشته شدن میثم مصطفی العطار را تایید کرد و گفت که او روز شنبه در منطقه «شعث» واقع در البقاع در شرق لبنان کشته شده است. این بیانیه اما اشاره‌ای به نقش میثم مصطفی العطار در تشکیلات حزب‌الله نمی‌کند.

تلوزیونی دولتی لبنان نیز در گزارشی عنوان کرد که حمله پهپادی ارتش اسرائیل به خودروی حامل میثم مصطفی العطار منجر به کشته شدن او شده است.

از آغاز حمله گروه افراطی حماس به اسرائیل در روز ۷ اکتبر تاکنون، حزب‌الله لبنان تقریبا به‌طور روزانه با اسرائیل در مرز دو کشور تبادل آتش داشته است، اما تشدید درگیری‌ها طی هفته‌های اخیر و تهدیدهای طرفین علیه یکدیگر، بیم آن را به وجود آورده است که این درگیری‌ها به جنگی تمام عیار منجر شود.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ س.ن

XS
SM
MD
LG