لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۱

اسرائیل در پی حملات راکتی فلسطینیان، نوار غزه را هدف حملات هوایی قرار داد


تصویری آرشیوی از حملات هوایی اسرائیل به غزه
تصویری آرشیوی از حملات هوایی اسرائیل به غزه

اسرائیل روز جمعه ۷ بهمن در واکنش به حمله راکتی شبه‌نظامیان فلسطینی، نوار غزه را بار دیگر هدف حملات هوایی خود قرار داد.

ارتش اسرائیل در اطلاعیه‌ای عنوان کرد: «نیروهای دفاعی اسرائیل هم‌اکنون در حال حمله به نوار غزه هستند.»

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع امنیتی در غزه که تحت کنترل گروه اسلام‌گرای حماس است، گزارش داد که ۱۵ مورد حمله به مواضع این گروه شبه‌نظامی انجام گرفته است. با این تاکنون گزارشی از تلفات احتمالی آن منتشر نشده است.

ارتش اسرائیل می‌گوید که حدود نیمه شب دو راکت از غزه شلیک شد که نیروهای اسرائیلی به تلافی آن اقدام به حمله هوایی کردند، اما پس از آن شبه‌نظامیان فلسطینی در غزه سه راکت دیگر به اسرائیل شلیک کردند.

بر اساس اطلاعیه این نهاد نظامی، اغلب راکت‌های شلیک‌شده از غزه رهگیری و منهدم شدند، اما یکی از این راکت‌ها در یک محوطه خالی در اسرائیل فرود آمد و یک راکت دیگر نیز در خود غزه.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات راکتی را بر عهده نگرفته است، اما حماس و جهاد اسلامی تهدید کرده بودند که به حمله روز پنج‌شنبه اسرائیل به شهر جنین در کرانه باختری که ۹ کشته بر جای گذاشت، پاسخ خواهند داد.

در این حال ایالات متحده نسبت به افزایش خشونت‌ها و جان باختن افراد بی‌گناه در کرانه باختری بر اثر حمله اسرائیل ابراز نگرانی عمیق کرد.

وزارت خارجه ایالات متحده در اطلاعیه‌ای گفت، به چالش‌های امنیتی که اسرائیل و مقامات فلسطینی با آن مواجهند واقف است و اقدامات گروه‌های تروریستی در برنامه‌ریزی و حمله به شهروندان غیرنظامی را محکوم می‌کند.

این اطلاعیه بر ضرورت اقدامات فوری طرفین برای کاهش تنش‌ها به منظور جلوگیری از کشته شدن شمار بیشتری از غیرنظامیان تاکید می‌کند و از مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین می‌خواهد که همکاری خود با اسرائیل برای برقراری امنیت در منطقه را ادامه دهند.

مقامات فلسطینی در واکنش به حمله روز پنج‌شنبه اسرائیل اعلام کرده بودند که همکاری‌های امنیتی خود با اسرائیل را قطع خواهند کرد.

با استفاده از گزارش خبرگزاری فرانسه و اطلاعیه وزارت خارجه ایالات متحده؛ س.ن/ک.ر

XS
SM
MD
LG