لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۴

منابع فلسطینی: در حمله تازه اسرائیل به غزه خواهر اسماعیل هنیه کشته شده است


حمله تازه اسرائیل به ساختمانی در محله الدراج شهر غزه
حمله تازه اسرائیل به ساختمانی در محله الدراج شهر غزه

منابع فلسطینی در نوار غزه می‌گویند که در حمله هوایی اسرائیل به شمال نوار غزه در بامداد سه‌شنبه، پنج تیرماه، تعداد زیادی از افراد، ازجمله خواهراسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و ۹ تن دیگر از بستگان او کشته شده‌اند.

خبرگزاری رویترز از قول مقامات درمانی فلسطینی گزارش داد که نیروهای اسرائیلی در سه حمله هوایی جداگانه به شهر غزه دست‌کم ۲۴ فلسطینی را کشتند.

به گفته پزشکان، دو مورد از این حملات به دو مدرسه در شهر غزه انجام شد که براثر آن دست‌کم ۱۴ نفر کشته شدند.

حمله‌ای دیگر به خانه‌ای در اردوگاه الشاطی، یکی از هشت اردوگاه قدیمی پناهجویان نوار غزه صورت گرفت که منجر به کشته شدن ۱۰ نفر دیگر شد.

محمود بازال، سخنگوی اداره دفاع غیرنظامی غزه، به خبرگزاری فرانسه گفت که زهر هنیه، خواهر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در این حمله کشته شده و تعداد دیگری از اجساد احتمالاً هنوز زیر آوار هستند.

او افزود که «ما تجهیزات لازم برای بیرون آوردن اجساد را نداریم و چند نفر نیز در این حمله زخمی شده‌اند».

ارتش اسرائیل اعلام کرده که دو ساختمان را در اردوگاه پناهندگان الشاطی و در محله الدراج که شبه‌نظامیان در آن مخفی شده بودند، دوشنبه‌شب هدف حمله قرار داد اما جزئیات دیگر در مورد این حمله را تأیید نکرده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، ارتش اسرائیل می‌گوید در میان افرادی که هدف قرار گرفتند افرادی بودند که در کشتار و گروگان‌گیری پانزدهم مهر پارسال در جنوب اسرائیل دست داشتند. حمله ۱۵ مهر پارسال توسط گروه افراطی حماس انجام شد؛ گروهی که در فهرست تروریستی آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد.

ارتش اسرائیل می‌گوید که حمله دوشنبه‌شب به اردوگاه الشاطی،‌ واقع در غرب شهر غزه، به این دلیل انجام شد که شبه‌نظامیان «در داخل محوطه‌های مدرسه‌ای که توسط حماس به عنوان سپر فعالیت‌های تروریستی خود استفاده می‌شد، عملیات داشتند».

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای که در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد، هیچ اشاره‌ای به خواهر هنیه نکرده است.

ارتش اسرائیل در این بیانیه گفته است که در این حمله،‌«تدابیر نظارت هوایی، مهمات هدایت‌شونده دقیق و منابع اطلاعاتی برای به حداقل رساندن آسیب به غیرنظامیان استفاده شده است».

اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس که در قطر به‌سر می‌بَرد، سه پسر و چهار نوه خود را در حمله اسرائیل در ماه آوریل در مرکز غزه از دست داد.

هنیه در آن زمان گفت که حدود ۶۰ نفر از اعضای خانواده او از زمان آغاز جنگ جدید غزه کشته شده‌اند.

جنگ غزه که به‌دنبال یورش گسترده شبه‌نظامیان افراطی حماس به جنوب اسرائیل در ۱۵ مهر پارسال آغاز شد، جان حدود ۱۲۰۰ اسرائیلی را گرفت و بیش از ۲۵۰ نفر نیز ربوده و به نوار غزه برده شدند.

ارتش اسرائیل می‌گوید که هنوز ۱۱۶ نفر، از جمله اجساد ۴۱ گروگان اسرائیلی که کشته شده‌اند، در نوار غزه هستند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت تحت کنترل حماس، حملات گسترده اسرائیل به نوار غزه تاکنون موجب کشته شدن بیش از ۳۷ هزار شده است که عمدتاً غیرنظامی بودند.

با استفاده از خبرگزاری‌های رویترز، فرانسه و آلمان/پ.پ/ک.ر
XS
SM
MD
LG