لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۳

معترضان اسرائیلی مقابل خانه نتانیاهو در اورشلیم تجمع کردند


مخالفان دولت اسرائیل شامگاه پنج‌شنبه بار دیگر مقابل خانه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور، تجمع کردند و با برافروختن آتش و سردادن شعارهای اعتراضی خواستار استعفای او شدند.

بر یکی از پلاکاردهایی که جمعیت معترضان به همراه داشت، این جملات نقش بسته شده بود که «ما به حال خود رها شده‌ایم» و «باید انتخابات برگزار شود».

معترضان از طریق بلندگوهای دستی فریاد می‌زدند، بر طبل می‌کوبیدند و پرچم‌هایی را که به همراه آورده بودند تکان می‌دادند در حالی که نیروهای پلیس مانع‌هایی را مقابل آنها در خیابان گذاشته بودند که نتوانند از آن جلوتر بروند.

با ادامه جنگ اسرائیل در غزه علیه گروه افراطی حماس و در مرزهای لبنان با حزب‌الله، آمار تظاهرات ضددولتی در اسرائیل نیز مدام بیشتر می‌شود، منتها این تظاهرات‌ها هنوز به اندازه ابعاد اعتراضات سال گذشته نیست که نتانیاهو می‌خواست تغییراتی در نظام قضایی اسرائیل به وجود بیاورد.

بسیاری در میان معترضان که شمارشان در مجموع به هزاران نفر می‌رسید، شعارهایی در حمایت از توافق بر سر آزادی ۱۲۰ گروگان اسرائیلی می‌دادند که شبه‌نظامیان فلسطینی در غزه آنها را همچنان در اختیار دارند.

با غروب خورشید و فرارسیدن شب، معترضان خیابان‌های اطراف را بستند و آتش بزرگی در خیابان مرکزی اورشلیم برافروختند، اما هیچ گزارشی مبنی بر درگیری منتشر نشده است. پلیس اسرائیل نیز بر خلاف اعتراضات بزرگ‌تر این بار متوسل به ماشین‌های آب‌پاش نشد.

این جنبش اعتراضی هنوز چشم‌انداز سیاسی در اسرائیل را تغییر نداده است و نتانیاهو همچنان اکثریت پارلمان را در اختیار دارد.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ س.ن/ک.ر
XS
SM
MD
LG