لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۲

تشدید فشارهای امنیتی بر خانواده‌های دادخواه؛ پدر محمدمهدی کرمی بازداشت شد

۲۳:۰۵ ۳۱.۵.۱۴۰۲

ویدا ربانی، روزنامه‌نگار، پس از ۷۲ روز به زندان بازگردانده شد

پرتو برهان‌پور، وکیل پایه‌یک دادگستری، روز سه‌شنبه در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) از بازگشت ویدا ربانی، روزنامه‌نگار، به زندان پس از ۷۲ روز مرخصی درمانی خبر داد.

خانم برهان‌پور با بیان اینکه این روزنامه‌نگار زندانی «به دلیل سردردهای شدید به مرخصی آمده بود» نوشت این روزنامه‌نگار به‌رغم نظر پزشکی قانونی مبنی‌بر «پرهیز از استرس‌های روحی جهت جلوگیری از تکرار سردرد»، به زندان اوین بازگردانده شد.

پیش از این حمیدرضا امیری، همسر خانم ربانی با ابراز نگرانی از وضعیت سلامت این روزنامه‌نگار زندانی در اینستاگرام نوشته بود پزشکان پس از بررسی آزمایش «ام‌آر‌آی» تشخیص‌های متفاوتی از «احتمال لخته خون در ورید‌های مغزی تا سینوزیت حاد» داشته‌اند.

ویدا ربانی در مهرماه سال گذشته در جریان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» بازداشت شد و سه‌ماه بعد توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» به شش سال حبس و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به پانزده ماه حبس محکوم شد.

این روزنامه‌نگار در سال ۱۴۰۰ نیز به دلیل دعوت به شرکت کردن در تجمع اعتراضی نسبت به ساقط کردن هواپیمای اوکراینی به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود.

۲۳:۳۳ ۳۱.۵.۱۴۰۲

شمار قربانیان آتش‌سوزی در یونان به «بیست تن» رسید

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی یونان روز سه‌شنبه ۳۱ مرداد اعلام کرد که شمار اجساد پیدا شده در آتش‌سوزی‌های جنگلی این کشور در نزدیکی مرز ترکیه به ۲۰ تن افزایش یافته که احتمالاً ۱۸ تن از آن‌ها «پناهجویان غیرقانونی» بودند.

گزارش‌ها حاکی است که این اجساد در بخش شمالی شهر الکساندروپولیس پیدا شدند؛ جایی که هفته گذشته برای دومین بار در یک ماه با حریق گسترده روبه‌رو شد.

در همین حال، در هوای ۴۱ درجه روز سه‌شنبه در شرایطی که شعله‌های آتش هنوز در ۶۰ نقطه جنگلی در یونان زبانه می‌کشید، یک منطقه صنعتی نزدیک به آتن، پایتخت، نیز در این روز دستخوش حریق شد. بخشی از ساکنان منطقه پارنیتا در حومه آتن تخلیه شده و جاده کمربندی پایتخت در این بخش به‌روی رفت‌وآمد خودروها بسته شد.

آتش‌سوزی‌های امسال یونان از ۲۷ تیر آغاز شد که تندبادها آن را از جمله در جزیره توریستی رودوس پراکنده کرد و به تخلیه حدود ۲۰ هزار تن، عمدتاً گردشگران منجر شد.

مهاجران غیرقانونی کماکان از راه یونان درصدد رساندن خود به اروپا هستند و اگر با عبور از ترکیه موفق به ورود به یونان شوند، خود را در جنگل‌ها پنهان کرده و از بیم بازداشت و اخراج، در صورت ناپدیدشدن سایر مهاجرانی که می‌شناسند، پلیس را خبر نمی‌کنند.

یک گزارش سازمان ملل در دو هفته پیش نیز حاکی بود که بخش میانی دریای مدیترانه، مسیر اصلی برای عبور هزاران پناهجو، عمدتاً از شمال آفریقا، به سوی بخش شمالی یونان با امید رفتن به سایر کشورهای اروپایی است.

XS
SM
MD
LG