لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۴

مجید توکلی، فعال سیاسی، با قرار وثیقه آزاد شد


کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویر و ویدیوهایی خبر داده‌اند که مجید توکلی، فعال سیاسی آزاد شده است.

آقای توکلی که ۱۵ مهر سال گذشته به زندان رفته بود، روز شنبه ششم مرداد ماه «با قرار وثیقه و با پذیرش اعاده دادرسی‌» از زندان اوین آزاد شد.

روز دوم بهمن ماه ۱۴۰۲ اعلام شده بود که درخواست اعاده دادرسی پرونده مجید توکلی، توسط دیوان عالی کشور پذیرفته شده، این دیوان او را «در خصوص اتهامات انتسابی مجرم ندانسته است» و پرونده او برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع داده شده است.

اما چند روز بعد میلاد پناهی پور و مسعود احمدیان وکلای مجید توکلی، فعال سیاسی زندانی درگفت‌وگو با وب سایت جماران از تأیید حکم پنج سال حبس برای موکلشان خبر دادند.

آنها گفتند شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران رأی شعبه ۳۶ آن دادگاه را عیناً تأیید کرده‌ و نظر شعبه دیوان عالی کشور مبنی بر رد اتهامات آقای توکلی را نپذیرفته است.

مریم تابنده، همسر مجید توکلی نیز در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار یک نامه از وزارت اطلاعات از تأیید حکم ۵ سال زندان همسرش خبر داد.

بنابر این نامه، این زندانی سیاسی «به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی» و «استقرار حاکمیت لیبرال» است و به همین دلیل «حکم شعبه تجدید ۳۶ عینا تأیید می‌شود».

به گفته خانم تابنده، حکم پیشین، یعنی «پنج سال حبس تعزیری، دو سال تبعید، و عدم حضور در فضای مجازی» برای این زندانی سیاسی تأیید شده بود.

مجید توکلی پس از اعتراضات سال ۸۸ به مدت پنج سال زندانی بود و در جریان اعتراضات ۱۴۰۱ نیز حدود سه ماه را در بازداشت گذراند.

XS
SM
MD
LG