لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۸

توفند «میلتون» با سرعت بیش از ۲۵۰ کیلومتر در ساعت به سمت فلوریدا می‌رود


داوطلبان در شهر میامی برای ورود توفند «میلتون» آماده می‌شوند
داوطلبان در شهر میامی برای ورود توفند «میلتون» آماده می‌شوند

کمتر از دو هفته پس از توفند «هلین» که خانه‌ها را زیر آب برد و خیابان‌ها را در شن و ماسه مدفون کرد، توفند میلتون به سرعت به غرب فلوریدا نزدیک می‌شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، «میلتون» روز دوشنبه ۱۵ مهرماه به توفندی درجه ۵ در خلیج مکزیک تبدیل شده است و انتظار می‌رود روز سه‌شنبه به اوج خود برسد.

هرچند پیش‌بینی‌ها از وقوع این توفند در ایالت یوکاتان در مکزیک خبر می‌دهد اما سواحل غربی فلوریدا نیز هشدارهایی جدی درباره این توفند دریافت کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این توفند در حال حرکت به سمت فلوریدا و خلیج تامپا است و سرعت آن به ۲۵۷ کیلومتر در ساعت افزایش یافته است.

روند پیشروی این توفند نیاز به پاکسازی در منطقه را بالا برده و منجر به صدور دستور تخلیه و صف‌های طولانی بنزین شده است.

حدود ۱۵ میلیون نفر در ایالت فلوریدا تحت تاثیرسیلاب‌های ناشی از این توفند قرار خواهند گرفت و ۱۱ میلیون نفر نیز در معرض خطر گردبادهای گرمسیری در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خواهند بود.

پیش بینی می‌شود که توفند میلتون روز سه‌شنبه به اوج خود برسد و در روز چهارشنبه از تاثیرات آن کاسته شود.

اداره هواشناسی در خلیج تامپا صبح دوشنبه در یک جلسه توجیهی اعلام کرد که توفند میلتون یک طوفان تاریخی برای سواحل غربی فلوریدا خواهد بود.

این توفند حدود ۱۹ ساعت طول کشید تا از یک طوفان استوایی به یک توفند درجه ۵ تبدیل شود که از ۲۰۲۰ تا کنون سریع‌ترین توفند در منطقه اقیانوس اطلس گزارش شده است.

مقامات محلی می‌گویند که شدت بارش باران در این منطقه به حدی است که امکان سیلاب‌های مخرب را به همراه خواهد داشت و تنها در چهارشنبه امکان بارش ۳۸ سانتیگراد باران در شبه جزیره فلوریدا وجود دارد.

فرماندار فلوریدا روز یکشنبه با اعلام وضعیت اضطراری را در غرب فلوریدا گفت:‌ «این توفند می‌تواند همچنان بزرگ و بزرگتر شده و تاثیرات مخربی به همراه داشته باشد.»

پنجشنبه گذشته توفند هلین از اقیانوس اطلس وارد ایالت‌های جنوب شرق آمریکا شد و با بادهایی با سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت، آسیب فراوانی را در شش ایالت آمریکا به بار آورد.

شرکت‌های انتقال برق در روزهای اخیر اعلام کرده بودند که حدود دو میلیون نفر در ایالت‌های آسیب‌دیده در بی‌برقی فرو رفته‌اند.

XS
SM
MD
LG