لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۲

حمله با خودرو به جمعیت در ایالت ویسکانسین ۵ کشته و ۴۰ مجروح بر جای گذاشت


تصویری آرشیوی از پلیس ایالت ویسکانسین
تصویری آرشیوی از پلیس ایالت ویسکانسین

فرودی با راندن یک خودروی شاسی بلند میان جمعیت در شهر واکشا از ایالت ویسکانسین آمریکا ۵ کشته و حداقل ۴۰ مجروح بر جای گذاشت.

دن تامپسون، رئیس پلیس واکشا می‌گوید که نیروهای پلیس خودروی مظنون را متوقف کرده‌اند و تهدید بیشتری ساکنان این شهر را که در ۳۲ کیلومتری غرب شهر میلواکی واقع است، تهدید نمی‌کند.

با این حال گزارش رسانه‌های محلی حاکی از آن است که به مردم در حوالی مرکز شهر واکشا گفته شده است که در جای امن پناه بگیرند. دانشگاه کارول نیز که در نزدیکی صحنه واقع است در توییتی عنوان کرد که خیابان‌های اطراف صحنه مسدود است.

تامپسون به خبرنگاران گفت: «یک خودروی شاسی بلند قرمز رنگ به سوی مردمی که به مناسبت کریسمس برنامه‌ای را در مرکز شهر اجرا می‌کردند، یورش آورد».

وی بدون اشاره به جزییات عنوان کرد که نیروهای پلیس یک نفر را در رابطه با این رخداد شناسایی کرده‌اند.

برخی شاهدان عینی و رسانه‌های محلی می‌گویند که از خودور به سوی مردم شلیک نیز شده است. خبرگزاری رویترز اما می‌نویسد که در حال حاضر نمی‌تواند این مسئله را تایید کند.

ویدیویی که از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد که یک خودروی اسپرت قرمز رنگ به سمت مردم حرکت می‌کند و به نظر می‌رسد بیش از ده نفر را زیر می‌گیرد. در ویدیوی دوم نیز به نظر می‌رسد که پلیس به سمت خودرو شلیک می‌کند.

یکی از شاهدان به شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز گفت که خودروی اسپرت یک گروه رقص متشکل از دختربچه‌های نه تا پانزده ساله را زیر گرفت.

یک شاهد عینی دیگر هم گفت که خودروی مورد اشاره دست‌کم با سرعت ۴۰ مایل (۶۴ کیلومتر) به سمت جمعیت حرکت می‌کرد.

هنوز هیچ گزارشی درباره هویت مسئول این حادثه و انگیزه‌های وی منتشر نشده است.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ س.ن

XS
SM
MD
LG