لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۶

جزئیات تازه درباره «تجاوز» گروهی به پناهجوی ۳۰ ساله ایرانی در آلمان


عکس آرشیوی است
عکس آرشیوی است

مرد پناهجوی ایرانی که مورد آزار جنسی گروهی از افراد در شهری در غرب آلمان قرار گرفت در یک گفت‌وگوی تازه به بیان جزئیات تازه‌ای از این پرونده پرداخته است.

بامداد اسماعیلی، خبرنگار آزاد در آلمان که با این پناهجوی ۳۰ ساله در خانه‌ای امن و تحت نظارت پلیس گفت‌وگو کرده، روز پنجشنبه ۲۲ شهریور به رادیو فردا گفت که «این پناهجو به او گفته که تجاوزی صورت نگرفته و رسانه‌ها به اشتباه می‌گویند که تجاوز انجام شده است».

با وجود این، به گفته آقای اسماعیلی، «تعریف قانون و دادستانی آلمان از تجاوز چیز دیگری است و الزاماً بر اساس انجام عمل دخول تعریف نمی‌شود. بر این اساس، دادستانی آلمان همچنان بر این باور است که در این پرونده تجاوز انجام گرفته است».

رسانه‌های آلمان می‌گویند یک پناهجوی ۳۰ ساله ایرانی ۱۷ شهریورماه در ساختمان متروکهٔ یک آبجوسازی سابق در شهر ایزلون در ایالت نوردراین-وستفالن قربانی تجاوز گروهی شده است.

گفتگو با بامداد اسماعیلی درباره جزئیات تازه از آزار جنسی به یک پناهجوی ایرانی
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:54 0:00

دو روز بعد پلیس هاگن، شهر دیگری در این ایالت، در بیانیه‌ای از بازداشت چهار نفر از مظنونان این پرونده خبر داد و گفت که این افراد «ایرانی‌تبار» هستند.

پلیس شهر هاگِن همان‌روز در تماس رادیوفردا از ذکر جزئیات بیشتر خودداری کرد، اما بیانیه‌ای تازه در اختیار رادیوفردا گذاشت که در آن آمده بود، چهار متهم خود را ایرانی‌الاصل و شهروند دو کشور هلند و دانمارک معرفی کرده‌اند.

همزمان مقامات آلمان اعلام کردند به‌‌دلیل احتمال وجود انگیزه سیاسی، سازمان اطلاعات آلمان این پرونده را در دست گرفته است اما در مورد ماهیت انگیزه سیاسی احتمالی سخنی نگفتند.

بامداد اسماعیلی در مصاحبه خود با رادیو فردا گفت: «هرچند مشخص نیست که این اتفاق دقیقاً به چه دلیل افتاده و افراد این گروه به چه دلیل به پناهجوی ۳۰ ساله حمله‌ کرده‌اند، اما با توجه به این‌که این پناهجو گفته افرادی که به او حمله‌ کرده‌اند همگی اهل اهواز و جزو فعالان سیاسی و احزاب آن منطقه بوده‌اند، بنابراین حتماً انگیزه سیاسی وجود داشته است».

این پناهجو در گفت‌وگوی خود با آقای اسماعیلی در عین حال تاکید کرده است که «از سال ۲۰۱۸ از حزبی که در آن فعالیت داشته بیرون آمده و دیگر فعالیتی ندارد».

با وجود آن‌که هنوز پلیس آلمان جزئیات بیشتری درباره این پرونده منتشر نکرده اما پس از انتشار خبر تجاوز، نشریه اشپیگل چاپ آلمان در خبری این افراد را «حامی حکومت جمهوری اسلامی» معرفی کرد.

اشپیگل نوشته بود که «به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد تجاوز گروهی به یک پناهجوی مرد ایرانی در شهری در غرب آلمان، با انگیزه سیاسی رخ داده و متهمان، حامی جمهوری اسلامی و قربانی، از مخالفان حکومت ایران بوده است».

خبر این تجاوز گروهی پس از آن فاش شد که شامگاه ۱۷ شهریور، حدود ساعت ۲۳:۳۰ به وقت محلی، گروهی از مردم از ساختمانی در خیابان «گرونر تال» شهر ایزلون در نزدیکی دورتموند، صدای فریاد شنیدند و پلیس را در جریان گذاشتند.

مأموران پلیس با حضور در محل یک جوان ۳۰ ساله مجروح را یافتند و او را به بیمارستان منتقل کردند.

پلیس همزمان با استفاده از بالگرد در جنگل‌های مجاور محل، به جست‌وجو پرداخت و موفق شد چهار مظنون را که بعدا ۲۴، ۳۴، ۴۲ و ۴۶ ساله معرفی شدند دستگیر کند، اما دو مظنون دیگر همچنان متواری هستند.

XS
SM
MD
LG