لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۱

شمار قربانیان توفان مایکل در شرق آمریکا به ۱۷ نفر رسید

لحظه به لحظه با مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان

۰۰:۴۵ ۲۱.۷.۱۳۹۷

عامل تلف شدن ۵ گورخر «یا خطای انسانی بوده یا تزریق بیش ازحد داروی بیهوشی»

عباسعلی دامنگیر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان، گفته است تحقیق درباره پنج گورخری که هفته گذشته در جریان عملیات زنده‌گیری در این استان تلف شدند در دست بررسی‌ست و سه گمانه مطرح شده است.

آقای دامنگیر به خبرگزاری ایرنا گفت سه گمانه «خطای نیروی انسانی»، «ابتلا به بیماری شاربن یا سیاه‌زخم» و «تزریق بیش از حد داروی بیهوشی» به عنوان علت تلف شدن گورخرها مطرح شده بود اما بر اساس تحقیقات، احتمال ابتلای گورخرها به بیماری سیاه‌زخم منتفی شده و دو علت دیگر در حال بررسی و پیگیری است.

هفته گذشته در جریان زنده‌گیری و انتقال ۱۰ رأس گورخر آسیایی از یک پارک ملی در شاهرود به یک پارک ملی در گرمسار، پنج گورخر تلف شدند.

اداره کل محیط زیست استان سمنان رسما از این رویداد پوزش خواسته و معاون این اداره کل نیز برکنار شده است.

به نوشته ایرنا، از پنج رأس گورخری که تلف شدند یک رأس در ابتدای عملیات زنده‌گیری و به دلیل حساسیت به داروی بیهوشی تلف شد، دو رأس در حین انتقال به گرمسار جان باختند و دو رأس دیگر نیز ۴۸ ساعت پس از عملیات تلف شدند.

۰۰:۴۳ ۲۱.۷.۱۳۹۷

واکنش فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل به تهدید دستگاه قضایی ایران علیه کامیون‌داران

چند روز پس از آنکه یک مقام قضایی استان قزوین برای ۱۷ نفری که در جریان اعتصاب کامیون‌داران در این استان بازداشت شده‌اند در خواست اشد مجازات کرد، فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل (ITF) روز جمعه بشدت از این اقدام انتقاد کرد.

محسن کرمی، سرپرست دادسرای قزوین، روز سه‌شنبه گفته بود برای این ۱۷ متهم درخواست اشد مجازات کرده و اگر جرم «محاربه» آنها محرز شود، احکام سنگینی همچون اعدام برای آنها صادر خواهد شد.

استیون کاتن،‌ دبیرکل فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل، درخواست اعدام برای اعتصاب را «غیرانسانی و غیرقابل باور» و «جدی‌ترین نقض حقوق کارگران در ارتباط با اعتصاب» خواند و گفت که در این باره با سازمان بین‌المللی کار تماس گرفته و خواستار مداخله این نهاد وابسته به سازمان ملل شده است.

دور جدید اعتصاب کامیون‌داران در ایران از ۳۱ شهریور آغاز شده و شماری از آنان بازداشت شده‌اند.

۰۰:۴۰ ۲۱.۷.۱۳۹۷

سلام و وقت بخیر. به روز بیست و یکم مهر ماه ۱۳۹۷ رسیدیم. تلاش می‌کنیم در صفحه خبرخوان خلاصه‌ای از مهم‌ترین اتفاقاتی را که در گوشه و کنار جهان رخ می‌دهد در اختیارتان بگذاریم. همراه ما باشید.

***

خبرهای روز جمعه بیستم مهر را می‌توانید اینجا بخوانید.

XS
SM
MD
LG