لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۹

آغاز رقابت‌های انتخاباتی افغانستان 

فارس: برگزاری تجمع در اعتراض به تصویب FATF بعد از نماز جمعه

خبرگزاری فارس روز جمعه از برگزاری تجمع بعد از نماز جمعه «در اعتراض به تصویب لوایح FATF» خبر داد.

به گفته این خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران، این تجمع با عنوان «نه به FATF» توسط جمعی از تشکل‌ها و فعالان دانشجویی «در سراسر کشور» برگزار خواهد شد.

تعداد مسمومان الکلی بندرعباس «به ۴۰ تن رسید»

خبرگزاری ایسنا به نقل از مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از افزایش تعداد مسمومان الکلی در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس به ۴۰ تن خبر داد.

دکتر فاطمه نوروزیان در گفت‌وگو با ایسنا افزود: «در حال حاضر تعداد مسموم‌شدگان به ۴۰ تن رسیده که پنج تن جان خود را از دست داده‌اند و حال پنج تن دیگر نیز وخیم است.»

پارلمان کانادا شهروندی افتخاری سوچی را پس گرفت

قانونگذاران کانادایی روز پنجشنبه پنجم مهرماه در اقدامی سمبولیک در واکنش به کشتار اقلیت مسلمان روهینگیا، شهروندی افتخاری آنگ سان سوچی، از رهبران میانمار، را پس گرفت.

به گزارش رویترز، پارلمان عوام کانادا با اکثریت آرا خلع شهروندی آنگ سان سوچی را تصویب کرده است.

کانادا در سال ۲۰۰۷ به آنگ سان سوچی شهروندی افتخاری اعطا کرده بود.

هیئت تحقیق سازمان ملل پنجم شهریور اعلام کرد ارتش میانمار «با نیت نسل‌کشی» مسلمانان روهینگیا، روش‌هایی نظیر کشتار جمعی و تجاوز گروهی را به کار برده است. این گزارش می‌گوید که فرمانده ارتش آن کشور و پنج ژنرال باید به خاطر ارتکاب شدیدترین جرایم طبق قوانین بین‌المللی محاکمه شوند.

این گزارش، آنگ سان سوچی، برنده جایزه صلح نوبل و رهبر غیرنظامی کشور، را به خاطر به کار نگرفتن «قدرت معنوی» خود برای حفاظت از غیرنظامیان مقصر می‌داند.

حدود ۷۰۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از حملات ارتش گریختند و اکثر آنها اکنون در اردوگاه‌های پناهجویان در بنگلادش زندگی می‌کنند.

تلویزیون حکومتی ایران ادعای نتانیاهو را «مضحک» خواند

تلویزیون حکومتی ایران ادعای نخست‌وزیر اسرائیل درباره وجود یک انبار سری هسته‌ای ایران در نزدیکی تهران را «مضحک» خواند.

تلویزیون جمهوری اسلامی گفته که ایران متعهد به عدم اشاعه هسته‌ای است و برنامه اتمی‌اش تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

آن افزوده است که بنیامین نتانیاهو «هر سال در مجمع عمومی سازمان ملل نمایشی مسخره راه می‌اندازد».

این نخستین واکنش یک رسانه حکومتی ایران به اظهارات عصر پنجشنبه نخست‌وزیر اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل است که تهران را متهم کرد یک تاسیسات «مخفی» در «تورقوزآباد» در حومه تهران دارد که وجود آن را به آژانس اطلاع نداده است.

بازداشت یک عضو شورای شهر شیراز به اتهام «حمایت از بهائیان»

یک عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز خبر داد که مهدی حاجتی عضو این شورا عصر پنجشنبه به اتهام «حمایت از فرقه بهاییت» بازداشت شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایرنا، یک عضو دیگر هم گفته که «پرونده حاجتی پیش از این در دادگاه عمومی و انقلاب شیراز در حال بررسی بوده است».

بازداشت این عضو اصلاح‌طلب شورای شهر شیراز ظاهرا در پی توئیت روز سوم مهرماه وی صورت گرفته است. آقای حاجتی نوشته بود: «ده روز گذشته را به هر دری زده‌ام تا دو دوست بهایی بازداشت شده آزاد گردند و به نتیجه نرسیده‌ام. نسل ما موظف است مادامی که مقابل دشمنان خارجی ایستاده است در تلاش برای اصلاح رویه‌های قضایی و سایر اموری که عدالت اجتماعی را به خطر انداخته کم نگذارد».

مجموعه‌ای از خبرهای روز پنجشنبه پنجم را در اینجا بخوانید.

XS
SM
MD
LG