لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۳

رهبر کره شمالی کمک‌های بین‌المللی به سیل‌زدگان کشورش را رد کرد


حضور کیم جونگ اون در مناطق سیل‌زده کره شمالی
حضور کیم جونگ اون در مناطق سیل‌زده کره شمالی

رهبر کره شمالی پیشنهادهای بین‌المللی برای کمک به سیل‌زدگان این کشور را رد کرد و گفت دولتش قادر است بدون کمک‌های خارجی، خسارات ناشی از سیل را برطرف کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز شنبه ۲۰ مرداد از قول کیم جونگ اون، رهبر این کشور، گزارش داد که قرار است ده‌ها هزار نفر از آسیب‌دیدگان سیل به پیونگ‌یانگ، پایتخت کشور، منتقل شوند.

او که روز پنج‌شنبه و جمعه به استان سیل‌زده پیونگان در غرب کشور سفر کرده بود، گفته است پناهگاه‌های موقت و کمک‌های انساندوستانه به آسیب‌دیدگان از سیل ارائه می‌شود.

استان‌های پیونگان، چاگانگ و ریانگ‌گانگ در غرب و شمال کشور طی دو هفته گذشته شاهد بارش‌های سهمگین و سیلاب بوده است. این دومین سفر رهبر کره شمالی به مناطق سیل‌زده است.

کیم جونگ ‌اون دستور ایجاد «سیستم اضطراری» برای تخلیه کودکان، زنان و افراد مسن از مناطق بحرانی را صادر کرده و گفته است حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر از آسیب‌دیدگان سیل به پایتخت منتقل خواهند شد.

او قول داد که طی دو تا سه ماه آینده خانه‌های تخریب شده مرمت شود.

تاکنون صلیب سرخ کره جنوبی، صندوق کودکان سازمان ملل متحد، روسیه و چین پیشنهاد ارسال کمک برای قربانیان سیل در کره شمالی را داده بودند؛ موضوعی که پیونگ‌یانگ تاکنون پاسخی به آنها نداده بود، اما روز جاری کمک‌های خارجی را رسما رد کرد.

یک مقام کره جنوبی حدود ۱۰ روز پیش به رسانه‌های داخلی گفته بود که در میان پنهان‌کاری دولت پیونگ‌یانگ، احتمالا بین ۱۱۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر، از جمله اعضای تیم‌های نجات در سیلاب‌های اخیر کره شمالی جان باخته‌اند. سیلاب‌ها از آن زمان تاکنون کماکان ادامه داشته است.

کره شمالی طی دو دهه گذشته به خاطر ساخت تسلیحات هسته‌ای با تحریم‌های گسترده بین‌المللی مواجه شده و نظام دیکتاتوری و تاریک این کشور، یکی از منزوی‌ترین رژیم‌های جهان است.

XS
SM
MD
LG