لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۶

واکنش روسيه به مانور نظامی آمريکا در خليج فارس


سرگئی لاروف، وزير امورخارجه روسيه می گوید تنش ها هم اکنون در منطقه خلیج فارس به اوج خود رسيده است.
سرگئی لاروف، وزير امورخارجه روسيه می گوید تنش ها هم اکنون در منطقه خلیج فارس به اوج خود رسيده است.

سرگئی لاروف، وزير امور خارجه روسيه، روز پنج شنبه ۲۹ مارس، در واکنش به مانور نظامی آمريکا درخليج فارس، واشينگتن را به احتياط بيشتربرای جلوگيری از دامن زدن به تنش ها در منطقه فراخواند.


آقای لاورف گفت خليج فارس اکنون منطقه ای بسيار حساس است و هرگونه اقدام به ويژه استفاده از ناوگان جنگی و ديگر نيروهای نظامی بايست با احتياط بيشتری بکار گرفته شوند تا به گسترش تنش ها در منطقه منجر نشوند.


آمريکا روز سه شنبه ۲۷ مارس، بزرگترين مانور نظامی خود را از زمان حمله به عراق در سال ۲۰۰۳، با شرکت دو ناو هواپيمابر و ۱۵ ناو جنگی، در خليج فارس انجام داد.


به گزارش خبرگزاری آسوسیتدپرس، وزير امورخارجه روسيه تصريح کرد که تنش ها هم اکنون در منطقه به اوج خود رسيده است.


از سوی ديگر خبرگزاری «رايا- نويستی » روسيه به نقل از يک مقام بلندپايه روسی، که نام او را فاش نکرد، نوشت مانور اخير بيشتر از تمرينی برای حفظ آمادگی نيروهای آمريکايی درمنطقه بود.


با مشاهدات نزديک ما در روزهای اخير، نيروهای آمريکايی هيچ‌ گونه رزمايشی را برگزار نکرده‌اند و اظهارات فرمانده ناوگان پنجم آمريکا درباره برگزاری بزرگ ‌ترين رزمايش نيروهای آمريکايی طی چهار سال گذشته و پرواز يکصد فروند هواپيما از ناوهای آمريکايی در منطقه‌ خليج فارس صحت نداشته است
فرمانده منطقه‌ يکم دريايی سپاه پاسداران

اين خبرگزاری تصريح کرده است آخرين اطلاعات و داده های نظامی نشان می دهد که نيروی های آمريکايی در اوج امادگی برای حمله زمينی و هوايی قراردارند.


آمريکا جمهوری اسلامی ايران را متهم می کند که درصدد دستيابی به جنگ افزار هسته ای است. تهران اين اتهام را رد می کند.


سپاه مانور نظامی آمریکا را تکذیب کرد


در حالی که برخی کشور های جهان از مانور نظامی آمريکا در خليج فارس ابراز نگرانی کرده اند، سپاه پاسداران ايران وجود چنين مانوری را انکار می کند.


به گزارش خبرگزاری دانشچويان ايران، ايسنا، دريادار تنگسيری، فرمانده منطقه‌ يکم دريايی سپاه اظهارات فرمانده ناوگان پنجم آمريکا درباره برگزاری رزمايش بزرگ آمريکا در منطقه‌ی خليج فارس را تکذيب کرد.


آقای تنگسيری گفت: «با مشاهدات نزديک ما در روزهای اخير، نيروهای آمريکايی هيچ‌ گونه رزمايشی را برگزار نکرده‌اند و اظهارات فرمانده ناوگان پنجم آمريکا درباره برگزاری بزرگ ‌ترين رزمايش نيروهای آمريکايی طی چهار سال گذشته و پرواز يکصد فروند هواپيما از ناوهای آمريکايی در منطقه‌ خليج فارس صحت نداشته است. »


اين مقام سپاه پاسداران افزوده بود:« نيروهای دريايی ما مستقر در منطقه‌ی خليج فارس و تنگه‌ هرمز اوضاع را از نزديک زير نظر داشته و هر گونه تحرک ناوهای بيگانه را با اشراف اطلاعاتی کامل زير نظر دارند.»


XS
SM
MD
LG