لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۰

حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا


از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس ایران مقابل الهلال عربستان به تساوی دو بر دو رسید تا در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه ۶–۲ مغلوب شود.

پرسپولیس گل اول را با ضربه سر گادوین منشأ به ثمر رساند و امیدوار بود تا با ثبت سه گل دیگر، نتیجه دیدار رفت را جبران کند.

در همان نیمه اول، داور عمانی یک پنالتی برای الهلال گرفت. کارشناسان داوری در مصاحبه با خبرگزاری‌ها، پنالتی را اشتباه دانسته و معتقد بودند خطای انصاری پشت محوطه جریمه رخ داده.

عمر خربین مهاجم سوریه‌ای پشت توپ ایستاد و با ضربه چیپ، بازی را به تساوی کشید.

دو تیم در نیمه دوم نیز دروازه همدیگر را باز کردند تا تساوی دو بر دو رقم بخورد. با این نتیجه، الهلال عربستان راهی دیدار پایانی شد.

تنش سیاسی دو کشور، تیم‌های ورزشی‌شان را از حضور در خاک یکدیگر منع می‌کند. به همین خاطر پرسپولیس در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط پذیرای رقیب عربستانی‌اش بود.

در ترکیب پرسپولیس علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، صادق محرمی، کمال کامیابی‌نیا، محسن ربیع‌خواه، محسن مسلمان (بشار رسن) وحید امیری، علی علیپور (سیامک نعمتی) و گادوین منشأ به میدان رفتند.

موفق‌ترین بازیکن سرخپوشان منشأ بود که با ثبت دو گل، از فشار انتقادات هواداران تیمش رها شد.

گل اول پرسپولیس با ارسال وحید امیری برای گادوین منشأ و ضربه سر محکم این بازیکن نیجریه‌ای به ثمر رسید. در ادامه با خطای پنالتی انصاری، عمر خربین گل مساوی را زد.

در دقیقه ۶۱ علیپور توپ را به منشأ رساند و او با هوشیاری و هنر فردی، برای دومین بار به الهلال گل زد تا مجدداً پرسپولیس پیش بیافتد.

این برتری نیز دیری نپایید و بار دیگر عمر خربین با بهره‌گیری از اشتباه خلیل‌زاده و محرمی، به بیرانوند گل زد.

بازی با تساوی به پایان رسید. الهلال از ابتدای سال ۲۰۱۷ در هیچ‌یک از مسابقاتی که به میدان رفته شکست نخورده و امیدوار است با حفظ این روند به قهرمانی آسیا برسد.

رامون دیاز سرمربی آرژانتینی الهلال در ۴۳ بازی با این تیم ۳۲ پیروزی به دست آورده. او در نشست خبری گفت: می‌دانستیم پرسپولیس برای جبران خواهد آمد و به همین دلیل با ضرباهنگ پایین سعی کردیم بازی را مدیریت کنیم.

برانکو ایوانکوویچ هم گفت: در بازی رفت، گل اول الهلال روی حرکت آفساید به ثبت رسید و در بازی برگشت نیز توپی که بیرون محوطه جریمه بود پنالتی اعلام شد.

سرمربی پرسپولیس تأکید کرد: وقتی داوری برای شما قضاوت می‌کند روبروی شماست و کاری می‌کند که شما برای صعود به گل‌های بیشتری احتیاج داشته باشید، بازی راحتی در پیش نخواهید داشت.

XS
SM
MD
LG