لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۹

ولادیمیر پوتین: صدها عملیات جاسوسی را خنثی کرده‌ایم


ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، مدعی شد نزدیک به ۵۰۰ عملیات جاسوسی در سال گذشته میلادی خنثی شده است. او همچنین از سازمان امنیت فدرال روسیه خواست تا ارتقای تلاش‌ها در زمینه امنیت سایبری، تهمیداتش را برای حفاظت از ارتباطات محرمانه تشدید کند.

دیدار رئیس‌جمهور روسیه با مقام‌های سازمان امنیت فدرال این کشور، اف.اس.بی، روز دوشنبه دو هفته پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری انجام شده است.

روسیه در ماه های گذشته متهم به دخالت در روند انتخابات در آمریکا و شماری از دیگر کشورهای غربی شده است. گرچه این کشور چنین اتهاماتی را رد کرده است.

در جریان دیدار روز دوشنبه رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد که «در سال‌های اخیر فعالیت سازمان‌های اطلاعاتی خارجی بیشتر شده و فقط در سال گذشته فعالیت‌های ۷۲ افسر اطلاعاتی باسابقه و ۳۹۷ جاسوس سرویس‌های اطلاعاتی خارجی را بی‌اثر کردیم».

روز دوشنبه و در دیداری دیگر، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه مواضع اتهامی روسیه را تکرار کرد و گفت ایالات متحده آمریکا به دنبال راهی برای دخالت در انتخابات در روسیه است.

سرگئی ریابکوف مدعی شد آمریکا از «اتهام‌هایی بی‌پایه و جهت‌دار» در مورد دخالت روسیه در انتخابات خود، به عنوان پوششی برای مداخله در انتخابات روسیه استفاده می‌کند.

«حمایت بیشتر امنیت سایبری»

ولادیمیر پوتین در دیدار با مقام‌های اف.اس.بی، همچنین تأکید کرد که باید با روش‌های نوین تهدیدهای سایبری بتوان مقابله کرد. او گفت: «ضروری است که وضعیت فعلی، راه‌های هشدار و کشف، جلوگیری و کنار آمدن با عوارض پس از حمله سایبری به منابع اطلاعاتی روسیه را به روز و تقویت کرد».

او افزود که انتظار دارد سازمان امنیت فدرال، «اطمینان از محرمانه ماندن ارتباطات شبکه‌ای در حوزه‌های عمومی، دفاعی و اطلاعاتی را افزایش دهد».

ولادیمیر پوتین از کارکنان ک.گ.ب.، نهاد اطلاعاتی اتحاد جماهیر شوروی سابق بود. پس از تشکیل اف.اس.بی، خود برای دوره‌ای ریاست آن را برعهده داشت.

رئیس‌جمهور روسیه گفته است: «بسیار مهم است که نه فقط مردم، که جوانان را در مقابل کسانی که تلاش می‌کنند جامعه را با خصومت و نامدارایی، بیگانه‌هراسی و ملی‌گرایی مسموم می‌کنند، حفظ کرد».

به استناد گزارش رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی؛ ک.ت.
XS
SM
MD
LG