لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۸

پوشش زنده تحولات مرتبط با کشته شدن قاسم سلیمانی

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، بامداد جمعه ۱۳ دی در حمله‌ هوایی آمریکا به خودروهای حامل او و همراهانش در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شد.

  • قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، بامداد جمعه ۱۳ دی در نزدیکی فرودگاه بغداد در حمله هوایی آمریکا کشته شد. در این حمله ابومهدی مهندس، معاون حشد الشعبی و هشت نفر دیگر نیز کشته شدند.
  • علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، اسماعیل قاآنی را به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران منصوب کرد.
  • شورای عالی امنیت ملی ایران اعلام کرد که انتقام کشته شدن قاسم سلیمانی «در زمان و مکان مناسب» از آمریکا گرفته خواهد شد. سفیر ایران در سازمان ملل گفته است پاسخ اقدام نظامی،‌ اقدام نظامی خواهد بود.
  • دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، دلیل دستورش برای کشتن قاسم سلیمانی «جلوگیری از جنگ» بوده است. او تهدید کرده است اگر ایران به آمریکایی‌ها یا منافع آن کشور حمله کند، ۵۲ نقطه ایران، از جمله نقاط مهم به لحاظ فرهنگی، هدف قرار خواهد گرفت.
  • مراسم تشییع جنازه قاسم سلیمانی روز شنبه در عراق برگزار شد و روز یکشنبه در اهواز و مشهد ادامه یافت. این تشییع روز دوشنبه در تهران برگزار شد و آیت‌الله علی خامنه‌ای بر پیکر او نماز میت خواند.
  • واپسین مرحله از مراسم تشییع قاسم سلیمانی در زادگاهش کرمان انجام می‌شود.
۰۶:۵۴ ۱۳.۱۰.۱۳۹۸

محسن رضایی، فرمانده اسبق سپاه پاسداران و دبیر مجمع تشخیص مصلحت، در پیامی در توییتر خود به کشته شدن قاسم سلیمانی اشاره کرده و وعده داده است که «انتقام سختی» از آمریکا گرفته خواهد شد.

۰۶:۲۸ ۱۳.۱۰.۱۳۹۸

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: با دستور رئیس جمهوری (دونالد ترامپ)، ارتش ایالات متحده در اقدامی قاطع و دفاعی برای حفاظت از پرسنل آمریکایی، قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران که در فهرست تروریستی قرار داشت، را کشت.

۰۶:۱۴ ۱۳.۱۰.۱۳۹۸

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای بامداد جمعه تایید کرد قاسم سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شده است.

به گزارش فارس، سپاه پاسداران می‌گوید «در حمله بالگردهای آمریکایی به یک خودرو در بغداد قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس» کشته شدند.

۰۶:۰۳ ۱۳.۱۰.۱۳۹۸

یک مقام کتائب حزب الله، گروه شبه نظامی شیعه مورد حمایت ایران به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است، ابومهدی مهندس برای استقبال از قاسم سلیمانی به فرودگاه بغداد رفته بود. طبق این گزارش قاسم سلیمانی احتمالا از سوریه یا لبنان وارد بغداد شده بود.

۰۵:۵۱ ۱۳.۱۰.۱۳۹۸

حشد الشعبي در حساب کاربری توییتر خود خبر كشته شدن قاسم سليماني و ابو مهدي مهندس را در جریان حمله به كاروان آنها در فرودگاه بغداد تاييد كرد.

حشد الشعبی وعده داده است که جزییات بیشتر را منتشر می‌کند.

XS
SM
MD
LG