لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۹

نماینده مهاباد: دولت مستقیم در چشم مردم نگاه می‌کند و دروغ می‌گوید


جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی
جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی

نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به از بین رفتن ۹ میلیون شغل در فضای مجازی به خاطر اعمال محدودیت بر شبکه‌های اجتماعی گفت که «دولت مستقیم در چشم مردم نگاه می‌کند و دروغ می‌گوید».

جلال محمودزاده با انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم گفت: «تمام آمارهایی که دولت می‌دهد از رئیس جمهور گرفته تا وزرا و تیم اقتصادی، غیرواقعی است.»

او با اشاره به ادعای اخیر ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران مبنی بر اینکه «تورم کنترل شده»، گفت این ادعا با گزارش مرکز آمار ایران که وابسته به دولت است نیز همخوانی ندارد و تنها چند ساعت بعد از اظهارات رئیسی، بانک جهانی اعلام کرد که ایران جزو کشورهای اول در تورم مواد غذایی است.

آخرین گزارش مرکز آمار ایران نیز نشان می‌دهد تورم اقلام خوراکی در ۱۲ ماه منتهی به خرداد امسال نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، تورم سالانه، ۷۱.۳ درصد رشد قیمت داشته است.

جلال محمودزاده روز یک‌شنبه در ادامه سخنانش اظهار داشت: «چیزی که در کوچه و بازار از مردم می‌شنویم، اعتراضات به‌حق است. دولت مستقیم به چشم مردم نگاه می‌کند و دروغ می‌گوید. این دروغ‌ها در آینده، اثرات منفی زیادی حتی برای دولت‌های بعدی دارد.»

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه گفت که سفره‌های مردم کوچک شده و اشتغالی هم که دولت شعارش را می‌داد، «اصلاً وجود ندارد»: حتی تا الان در بستر اینترنت حداقل ۹ میلیون شغل را در کشور از دست داده‌ایم و هر روز هم اوضاع بدتر می‌شود و تازه شغلی هم ایجاد نشده است.

به گفته او بیشتر کارگاه‌های تولیدی، مرغداری‌ها و گاوداری‌ها در بخش کشاورزی تعطیل شده‌اند.

پیشتر نیز گزارش‌های زیادی از تعطیلی مرغداری‌ها و گاوداری‌ها به خاطر افزایش چشمگیر قیمت نهاده‌های دامی و دیگر هزینه‌ها، همچنین قیمت‌گذاری دستوری دولت منتشر شده است.

آقای محمودزاده اضافه کرد: «در مورد مسکن هم که قرار بود دولت سالی یک میلیون مسکن بسازد که اگر ساخت مسکن‌های روستایی که بنیاد مسکن ساخته را هم حساب کنیم، هنوز به یک‌پنجم قول دولت هم نرسیده است.»

او گفت پیش‌بینی می‌کنیم که از سال بعد، چادرنشینی مردم در خیابان‌ها در کل کشور افزایش پیدا خواهد کرد: وقتی مردم پول ندارند که یک آلونک اجاره یا رهن کنند و قیمت هر متر خانه در کلانشهرها به ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است، حتماً با پدیده چادرنشینی در سطح خیابان‌ها و پارک‌ها روبه‌رو خواهیم شد.

در حالی که مشاهدات میدانی از اوج‌گیری قیمت مسکن و اجاره خبر می‌دهد، بانک مرکزی شش ماه است که انتشار آمارهای رسمی قیمت مسکن و اجاره را بدون ارائه هیچ توضیحی متوقف کرده است.

با استفاده از گزارش‌های سایت رویداد ۲۴، رادیو فردا؛ د.خ / پ.پ
XS
SM
MD
LG