لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۳

دفاع برنی سندرز از باقی ماندن جو بایدن در رقابت انتخابات


برنی سندرز از دموکرات‌ها خواست «نق زدن و ایراد گرفتن» از جو بایدن را متوقف کنند
برنی سندرز از دموکرات‌ها خواست «نق زدن و ایراد گرفتن» از جو بایدن را متوقف کنند

برنی سندرز، سناتور چپ‌گرا و مستقل آمریکایی، با انتشار یادداشتی خواستار حمایت حزب دموکرات از ادامه نامزدی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال ایالات متحده شده است.

آقای سندرز که چهار سال پیش رقیب جو بایدن در انتخابات داخلی حزب دموکرات بود، در میانه فشارهای فزاینده بخشی از اعضای این حزب به جو بایدن برای کناره‌گیری، از رئیس‌جمهور ایالات متحده دفاع کرده است.

او در این یادداشت که روز شنبه ۲۳ تیر در ستون دیدگاه‌ها در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد، نوشت: «کافی است! آقای بایدن شاید کاندیدای ایده‌آل نباشد، اما او کاندیدا خواهد بود و باید باشد.»

او همچنین از دموکرات‌ها خواست «نق زدن و ایراد گرفتن» از نامزد خود در رقابت با دونالد ترامپ را متوقف کنند.

به دنبال عملکرد ضعیف آقای بایدن در نخستین ماظره انتخاباتی با دونالد ترامپ، در دو هفته اخیر برخی اعضای سرشناس حزب دموکرات و حامیان مالی کمپین انتخاباتی جو بایدن ۸۱ ساله خواستار کناره‌گیری او و حضور نامزدی دیگر شده‌اند.

آنها بیم آن را دارند که ادامه عملکرد ضعیف آقای بایدن که در نظرسنجی‌ها از رقیب جمهوری‌خواه خود عقب افتاده است، زمینه را برای ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ فراهم کند.

اما برنی سندرز، سناتور ایات ورمونت، می‌گوید هرچند در برخی موضوع‌ها با جو بایدن مخالفت جدی دارد و بالا رفتن سن بایدن را درک می‌کند، اما باید به موفقیت‌های رئیس‌جمهور آمریکا نیز توجه کرد.

آقای سندرز در یادداشت خود نوشته است: «می‌دانم. آقای بایدن پیر است، مستعد گاف دادن است، سخت راه می‌رود و مناظره خیلی بدی با آقای ترامپ داشت. اما این را هم می‌دانم: انتخابات ریاست‌جمهوری مسابقه سرگرمی‌سازی نیست که با یک مناظره ۹۰ دقیقه‌ای شروع یا تمام شود.»

این سیاستمدار چپ‌گرا که بین جوانان آمریکایی محبوبیت دارد،‌ جو بایدن را «رئیس‌جمهور دموکرات خوب و نجیب» خوانده که مجموعه‌ای از «دستاوردهای واقعی» داشته است.

برنی سندرز نوشته است: «به خاظر فرزندان‌مان و نسل‌های آینده، او باید برنده شود.»

این در حالی است که پیتر ولش، سناتور دموکرات ایالت ورمونت، در یادداشتی برای روزنامۀ واشینگتن‌پست با صراحت خواستار کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری شده است.

او نخستین سناتور دموکراتی است که به شکل علنی چنین موضعی را اتخاذ کرده است.

جو بایدن در روزهای اخیر در چند نوبت اعلام کرده است که به هیچ وجه قصد ندارد از رقابت انتخاباتی کناره‌گیری کند.

XS
SM
MD
LG