لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۴

شینا انصاری رئیس سازمان محیط زیست و مجید انصاری معاون حقوقی پزشکیان شد


از راست: مجید انصاری و شینا انصاری
از راست: مجید انصاری و شینا انصاری

مسعود پزشکیان، در تازه‌ترین انتصاب‌ها برای دولت جدید جمهوری اسلامی، شینا انصاری را به معاونت خود برای ریاست بر سازمان حفاظت محیط زیست و مجید انصاری را به سمت معاون حقوقی خود منصوب کرد.

شینا انصاری که در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم رئیس کمیته محیط زیست ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان بود، از اوایل دهه ۱۳۸۰ سابقه مدیریت در زمینه محیط زیست دارد، اما مهم‌ترین مسئولیت او در سال ۱۳۹۸ رقم خورد که پیروز حناچی، شهردار وقت، او را به‌عنوان «مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران» منصوب کرد.

خانم انصاری، پیش از آن در اسفند ماه سال ۱۳۸۱ به عنوان سرپرست اداره تازه تاسیس محیط زیست شهرستان ری منصوب شده بود و در سال ۱۳۸۴ در مسئولیت سرپرست اداره محیط زیست تهران و سپس معاون اداره کل محیط زیست استان تهران قرار گرفت.

محیط زیست در ایران یکی از بحرانی‌ترین حوزه‌ها است که با چالش‌های گوناگون از جمله آلودگی هوا، فرونشت زمین، پساب‌های صنعتی، تولید گازهای گلخانه‌ای، بیابانی شدن، جنگل‌زدایی، کاهش منابع آب و تخریب زمین و... مواجه است.

با انتصاب خانم انصاری به ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست، شمار زنان کابینه مسعود پزشکیان به سه تن رسید که البته فقط یکی از آنان وزیر است.

پیشتر فرزانه صادق به‌عنوان وزیر راه و شهرسازی معرفی شده بود؛ وزیری که پزشکیان در مجلس اذعان کرد که رهبر جمهوری اسلامی به او گفته است فرزانه صادق وزیر راه شود.

این در حالی است که پزشکیان در دوران تبلیغات انتخاباتی وعده‌ٔ انتخاب شمار بیشتر وزیران زن را داده بود.

زهرا بهروز‌آذر دیگر عضو زن کابینه مسعود پزشکیان است که به‌عنوان معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور منصوب شده است.

مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور

مسعود پزشکیان روز پنجشنبه مجید انصاری را نیز در حکمی جداگانه به سمت معاون حقوقی خود منصوب کرد.

مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز است و سابقه عضویت در مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام را دارد.

او که در سال پایانی ریاست‌جمهوری محمد خاتمی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بود، در دوره سوم مجلس خبرگان رهبری نیز نماینده تهران بود، اما در دورۀ چهارم از شرکت در آزمون کتبی مورد درخواست شورای نگهبان سر باز زد و ردصلاحیت شد.

مجید انصاری در دولت حسن روحانی نیز ابتدا معاون پارلمانی و سپس معاون حقوقی رئیس‌جمهور بود.

با استفاده از جماران و رادیوفردا؛ س.ب / ر.ش
XS
SM
MD
LG