لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۶

اِمی ۲۰۲۴: «شوگون» و «خرس» بیشترین جایزه را به خانه بردند


از راست: هیرویوکی سانادا و آنا ساوایی، بازیگران سریال شوگون
از راست: هیرویوکی سانادا و آنا ساوایی، بازیگران سریال شوگون

هفتاد و ششمین دورهٔ جوایز تلویزیونی اِمی روز یک‌شنبه در لس‌آنجلس برگزار شد و سریال تاریخی ژاپنی «شوگون» موفق شد در کنار سریال‌های «خرس» و «بچه‌گوزن» جوایز اصلی را از آن خود کند.

مجموعه تلویزیونی «شوگون» که روایتگر داستانی از قدرت‌طلبی در ژاپنِ عصر فئودال‌ها است، برخورد دو مرد جاه‌طلب از جهان‌هایی متفاوت و زن مرموز یک سامورایی را دنبال می‌کند و بر اساس رمانی به همین نام نوشتهٔ جیمز کلیول ساخته شده است.

شوگون برای کسب جایزهٔ بهترین درام تلویزیونی با سریال‌های شاخص دیگری هم‌چون «تاج» از نتفلیکس، و سریال «برنامه صبحگاهی» از محصولات اپل تی‌وی رقابت می‌کرد و در نهایت علاوه بر این جایزه، در بخش‌های بهترین بازیگر نقش اصلی مرد و زن نیز برنده شد.

در کنار شوگون، سریال «خرس» نیز جوایز متعددی را به خود اختصاص داد. این سریال که داستان آن در یک رستوران در شهر شیکاگو می‌گذرد و تلاش‌هایی برای تبدیل آن به یک رستوران درجه یک را به تصویر می‌کشد، با کسب ۲۳ نامزدی رکورد جدیدی در دسته‌بندی کمدی‌ها ثبت کرده بود و در نهایت ۱۱ جایزه را کسب کرد.

جرمی آلن وایت، بازیگر نقش کارمی برزاتو در «خرس»، جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی در یک سریال کمدی را دریافت کرد و در سخنرانی خود گفت که این سریال زندگی او را تغییر داده است.

جودی فاستر اولین جایزه امی خود را برای بازی در سریال کارآگاه حقیقی: سرزمین شب برد
جودی فاستر اولین جایزه امی خود را برای بازی در سریال کارآگاه حقیقی: سرزمین شب برد

سریال «خرس» که برای دومین بار پیاپی برای کسب عنوان بهترین کمدی سال تلاش می‌کرد، این جایزه را به سریال «هَکس» باخت.

در بخش دیگری از مراسم امی، ریچارد گَد برای نویسندگی، تولید و بازی در مینی‌سریال «بچه‌گوزن» سه جایزه دریافت کرد.

داستان این سریال حول زندگی یک متصدی بار می‌چرخد که توسط یکی از مشتریانش به طرز آزاردهنده‌ای تعقیب می‌شود.

ریچارد گد نویسنده و بازیگر اصلی این سریال می‌گوید سریال «بچه گوزن» روایتی واقعی از آن چیزی است که خود تجربه کرده است. ادعایی که منجر به طرح دعوایی حقوقی از سوی زنی شد که مدعی است شخصیت مارتا در این سریال بر اساس او نوشته شده است.

ریچارد گد در سخنرانی خود هنگام دریافت جایزه گفت: «ده سال پیش کاملاً نا‌امید بودم و هرگز فکر نمی‌کردم بتوانم زندگی‌ام را دوباره روی ریل برگردانم. اما حالا، بیش از یک دهه بعد، در حال دریافت یکی از بزرگ‌ترین جوایز نویسندگی در تلویزیون هستم.»

شبکه تلویزیونی اف‌اکس با ۳۶ جایزه، از جمله ۱۸ جایزه برای سریال شوگون و ۱۱ جایزه برای خرس، موفق‌ترین شبکهٔ تلویزیونی سال در جوایز امی ۲۰۲۴ بود.

این نخستین بار در ۱۵ سال اخیر است که شبکه‌های اچ‌بی‌او یا نتفلکیس موفق نشدند بیشترین جایزه را کسب کنند.

جوایز تلویزیونی امی به عنوان بالاترین افتخارات در صنعت تلویزیون، نه تنها به عنوان شاخصی از محبوبیت و موفقیت سریال‌ها به شمار می‌رود، بلکه نشان‌دهندهٔ تحولات فرهنگی و تغییرات در ترجیحات مخاطبان نیز هستند.

این دوره از معرفی جوایز در حالی برگزار شد که در سال گذشتهٔ میلادی اعتصاب‌های گسترده‌ای در میان اهالی سینما و تلویزیون در هالیوود، پخش و تولید مجموعه‌ها را با چالش‌های فراوانی مواجه کرده بود.

XS
SM
MD
LG