لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۲

تیلور سوئیفت، ستاره موسیقی پاپ، از کامالا هریس در انتخابات حمایت کرد


تیلور سوئیفت ستارهٔ آمریکایی موسیقی پاپ، اعلام کرد که در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده به کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات، رأی خواهد داد.

سوئیفت که یکی از مشهورترین چهره‌های دنیای موسیقی است، بلافاصله پس از پایان مناظرهٔ تلویزیونی بین دونالد ترامپ و کامالا هریس، کاندیداهای ریاست‌جمهوری آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای در حساب اینستاگرام خود نوشت که به خانم هریس رأی خواهد داد چرا که او «برای حقوق و مسائلی می‌جنگد که به نظر من نیاز به مبارزی دارند که آنها را نمایندگی کند».

تیلور سوئیفت همچنین در پست خود از تیم والز تمجید کرده است و نوشته که از انتخاب او به عنوان معاون اول کامالا هریس تحت تأثیر قرار گرفته است زیرا به گفتهٔ او «والز برای حقوق جامعه ال‌جی‌بی‌تی، لقاح مصنوعی و حق زنان برای کنترل بر بدن خود مبارزه می‌کند.»

او در انتها، بیانیهٔ خود را با عنوان «زن بی‌فرزند و گربه‌دوست» امضا کرده است. این عبارت به نوعی طعنه به جی. دی. ونس است که چندی پیش دونالد ترامپ او را به عنوان نامزد پیشنهادی خود برای معاونت ریاست‌جمهوری برگزیده است.

جی. دی. ونس در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۲۱ برخی از حامیان برجستهٔ حزب دموکرات را «عده‌ای زن بی‌فرزند و گربه‌دوست» خوانده بود.

اگرچه او بعداً تأکید کرد که این تنها یک «توضیح طنزآمیز» بوده است، اما منتقدان بارها به او بابت استفاده از چنین توصیفی طعنه زده‌اند.

با حمایت تیلور سوئیفت، صدایی بسیار تأثیرگذار پشت سر کامالا هریس قرار می‌گیرد.

سوئیفت طرفداران بسیاری دارد و تنها در شبکه اجتماعی اینستاگرام ۲۸۳ میلیون نفر او را دنبال می‌کنند. سوئیفت همچنین اخیرا در رتبه پنجم فهرست زنان تاثیرگذار جهان به انتخاب مجله فوربس قرار گرفته بود.

سال گذشته نیز مجله تایم او را به عنوان شخصیت سال انتخاب کرد.

بر اساس نظرسنجی خبرگزاری آلمان در سال ۲۰۲۳ حدود ۵۳ درصد از بزرگسالان در ایالات متحده اعلام کردند که طرفدار تیلور سوئیفت هستند. بسیاری از طرفداران او در ایالات متحده در حومهٔ شهرها یا مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

همین نظرسنجی نشان می‌دهد که حدود نیمی از طرفداران تیلور سوئیفت زن و از نسل هزاره (متولدین بین ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۶) هستند و تقریبا یک چهارم آنها سفیدپوست هستند.

در سال‌های اخیر، تیلور سوئیفت بارها نظرات سیاسی خود را به اشتراک گذاشته است. او در سال ۲۰۲۰ نیز از کمپین انتخاباتی جو بایدن حمایت کرده بود.

XS
SM
MD
LG