لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۸

نامزدی سهیلا گلستانی برای جایزۀ آسیا پاسیفیک همزمان با احضار او به دادسرا


عکس سهیلا گلستانی در دست محمد رسول‌اف در جشنوارۀ کن
عکس سهیلا گلستانی در دست محمد رسول‌اف در جشنوارۀ کن

نامزدهای هفدهمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک معرفی شدند و سهیلا گلستانی بازیگر فیلم «دانه انجیر معابد»، ساختۀ محمد رسول‌اف، نامزد دریافت جایزۀ بهترین بازیگر این جوایز شد.

در همین حال رادیوفردا مطلع شده که در هفته‌های اخیر دور تازه‌ای از برخوردهای قضایی با عوامل فیلم «دانه انجیر معابد» در ایران آغاز شده است و هفتۀ گذشته‌ شماری از عوامل تولید این فیلم ازجمله سهیلا گلستانی به دادسرای امنیت دادگاه انقلاب احضار شدند.

به همین دلیل، حضور سهیلا گستانی در مراسم اهدای جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک که دهم آذرماه در استرالیا برگزار می‌شود، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

امسال برای اولین بار نامزدهای بخش بازیگری جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک بدون تفکیک جنسیتی معرفی شدند و سهیلا گلستانی جزو پنج نامزد دریافت جایزه قرار دارد.

فیلم «دانه‌ انجیر معابد» ساخته محمد رسول‌اف پس از نمایش در جشنواره کن و کسب جایزه ویژه داوران این رویداد معتبر جهانی در جشنواره‌های مختلفی به نمایش درآمده و به تازگی برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره سن‌سباستین اسپانیا شده است.

این فیلم که به صورت مخفیانه در ایران ساخته شده، درباره یک قاضی دادگاه انقلاب تهران است که گم شدن اسلحه‌اش در میانهٔ اعتراض‌های سراسری باعث سوظن و بدگمانی‌اش به همسر و دو دختر جوانش می‌شود.

XS
SM
MD
LG