لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۱

سه فعال کارگری با «مختومه شدن» پرونده از زندان اوین آزاد شدند


رضا شهابی و حسن سعیدی پس از آزادی از زندان
رضا شهابی و حسن سعیدی پس از آزادی از زندان

رضا شهابی، حسن سعیدی، از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، و کیوان مهتدی، مترجم، نویسنده و فعال کارگری، از زندان اوین آزاد شدند.

حسین تاج، وکیل این سه فعال مدنی، روز یکشنبه ۱۱ شهریور به شبکه شرق گفت که پس از ارائه درخواست برای «اعمال بخشنامه عفو ۱۴۰۱» توسط وکلا، دادسرا با این درخواست موافقت کرد و آقایان شهابی، مهتدی و سعیدی از زندان آزاد شدند و «پرونده مختومه شد».

خرداد ماه امسال وکیل این سه تن از کاهش حکم زندان آن‌ها از ۶ سال به سه سال و هفت ماه در دادگاه تجدید نظر خبر داده بود.

تاج همچنین درباره وضعیت آنیشا اسداللهی، دیگر فعال کارگری زندانی و همسر کیوان مهتدی به انصاف نیوز گفته است: «آنها هفته‌ آینده مجددا درخواست اعاده‌ دادرسی را به دیوان خواهند داد و امیدوارند که پذیرفته شود».

این سه تن از سال ۱۴۰۱ در زندان اوین به سر می‌بردند.

رضا شهابی در ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ در منزلش بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. کیوان مهتدی ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ به همراه همسرش آنیشا اسداللهی، توسط مأموران امنیتی در خانه‌اش بازداشت شد. حین سعیدی نیز اردیبهشت ماه همان سال بازداشت شد.

به گفته سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه این سه تن از سال ۱۴۰۱ تاکنون بدون یک روز مرخصی در زندان بوده‌اند.

‌این سندیکا روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای ضمن تبریک آزادی این سه فعال مدنی، خواهان آزادی فوری دیگر اعضای زندانی سندیکا، ابراهیم مددی و داود رضوی، و‌ سایر فعالن‌ کارگری و مدنی و معلمان زندانی شد.

XS
SM
MD
LG