لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۰

ترامپ: چین‌ ایمیل‌های هیلاری کلینتون را هک کرده است


دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در پیامی در شبکه توئیتر گفت چین‌ ایمیل‌های هیلاری کلینتون نامزد دمکرات انتخابات سال ۲۰۱۶ را هک کرده. او اما برای اثبات ادعای خود هیچ سند و اطلاعات بیشتری ارائه نداد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آقای ترامپ روز چهارشنبه دقایقی پس از نیمه شب در پیام خود نوشت، ای‌میل‌های هیلاری کلینتون که بسیاری از آنها حاوی اطلاعات محرمانه بوده به دستچین هک شده است.

وی در ادامه به اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا توصیه کرد که در این مورد اقدام کنند واگرنه «اعتبار آنها برای همیشه از بین خواهد رفت».

آقای ترامپ در پیام قبلی خود که غروب سه‌شنبه منتشر شد نوشت:«چین سرور شخصی‌ ایمیل‌های هیلاری کلینتون را هک کرد. آیا آنها مطمئن هستند که کار روسیه نبوده (شوخی می‌کنم)؟ چقدر احتمال دارد که اف بی‌آی و وزارت دادگستری مشغول تحقیق در این مورد باشند؟ در واقع ماجرای مهمی است. اطلاعات محرمانه فراوانی در بین است.»

سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری روز چهارشنبه گفت این اتهامات جدید نیستند و افزود: «این اولین بار نیست که ما ادعاهای مشابهی را می‌شنویم.»

او بدون نام بردن از دونالد ترامپ و یا هیلاری کلینتون گفت: «چین مدافع سرسخت امنیت سایبری است. ما با حملات سایبری و سرقت اطلاعات مخالفیم و با آن مبارزه می‌کنیم.»

خبرگزاری رویترز می‌افزاید نهادهای امنیتی آمریکا گفته‌اند که روسیه با هدف دخالت در نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ هک کردن شبکه کامپیوتری مقامات حزب دمکرات را هدایت کرده است.

یک دادگاه فدرال آمریکا در ماه ژوئیه علیه ۱۲ مامور امنیتی روسیه به اتهام هک کردن شبکه‌های کامپیوتری هیلاری کلینتون و حزب دمکرات اعلام جرم کرد.

رابرت مالر بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا در حال تحقیق پیرامون دخالت‌های روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ و احتمال تبانی کارزار دونالد ترامپ با روسیه است. دولت روسیه دخالت در انتخابات آمریکا و دونالد ترامپ نیز تبانی با روسیه را تکذیب کرده‌اند.

آقای ترامپ در آوریل ۲۰۱۷ نيز گفته بود احتمالا چین با هدف دخالت در انتخابات سال ۲۰۱۷‌ ایمیل‌های مقامات حزب دمکرات را هک کرده است. در آن زمان نیز او هیچ شواهدی برای اثبات ادعای خود ارائه نداد.

دولت چین همواره هر گونه دخالتی در حملات سایبری در کشورهای دیگر را تکذیب کرده است.

چین و آمریکا که مناسبات آنها معمولا تنش آمیز است اکنون در یک جنگ تجاری در حال تشدید درگیرند.

منبع: خبرگزاری رویترز؛ ش.ر/س.ن
XS
SM
MD
LG