لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۲

ترامپ رسماً نامزد حزب جمهوری‌خواه شد و سناتور ونس را به معاونت برگزید


جی‌دی ونس (راست) به عنوان کاندیدای مورد نظر ترامپ برای تصدی معاونت رئیس‌جمهور انتخاب شد
جی‌دی ونس (راست) به عنوان کاندیدای مورد نظر ترامپ برای تصدی معاونت رئیس‌جمهور انتخاب شد

دونالد ترامپ، دو روز پس از سوءقصد نافرجام، رسما به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده معرفی شد و در گام نخست، سناتور جی‌دی ونس از ایالت اوهایو را کاندیدای منصب معاون رئیس‌جمهور اعلام کرد.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا خبر معرفی آقای ونس را روز دوشنبه ۲۵ تیر در «تروث سوشال»، شبکه اجتماعی متعلق به خود، به اطلاع عموم رساند.

آقای ترامپ نوشت: «جی‌دی به عنوان معاون رئیس‌جمهور به مبارزه در راه قانون اساسی ادامه خواهد داد، در کنار نیروهای نظامی ما خواهد ایستاد و هر کمکی که بتواند به من می‌کند تا عظمت آمریکا را اعاده کنیم.»

دی‌جی ونس، سناتور ۳۹ ساله و جمهوری‌خواه ایالات اوهایو یکی از گزینه‌های اصلی برای به دست آوردن این سمت بود.

ساعتی پیش‌تر، رویترز و آسوشیتدپرس اعلام کردند که مارک روبیو، سناتور جمهوری‌خواه فلوریدا، و دوگ برگام، فرماندار داکوتای شمالی، از گزینه‌های معاونت آقای ترامپ حذف شده‌اند.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا یار انتخاباتی خود را در آغاز مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه معرفی کرده است.

در ابتدای این مجمع که به مدت چهار روز در میلواکی برگزار می‌شود، حزب جمهوری‌خواه اعلام کرد که او به اندازه کافی رأی نمایندگان این حزب در ایالت‌ها را به دست آورده و به این ترتیب به شکل رسمی آقای ترامپ را به عنوان کاندیدای خود معرفی کرد.

این تحول در حالی است که روز شنبه دونالد ترامپ در جریان گردهمایی انتخاباتی خود در ایالت پنسیلوانیا هدف سوءقصدی نافرجام قرار گرفت، رخدادی که انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر در ایالات متحده را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

هنوز انگیزه‌های توماس متیو کروکس، عامل سوءقصد به ترامپ که تنها ۲۰ سال داشته است، مشخص نیست. او بلافاصله پس از تیراندازی به دونالد ترامپ به ضرب گلوله نیروهای سرویس مخفی ایالات متحده کشته شد.

جو بایدن، رئیس جمهوری دموکرات ایالات متحده، و چهره‌های شاخص هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه این حمله را محکوم کرده‌اند. آقای بایدن همچنین خواستار آرام‌تر کردن فضای سیاسی آمریکا و اتحاد بین مردم این کشور شده است.

دونالد ترامپ نیز مردم امریکا را دعوت به اتحاد کرده است. او فردای این سوءقصد نافرجام عازم میلواکی شد تا در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان حضور یابد.

XS
SM
MD
LG