لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۸

ترامپ می‌گوید اگر ایران بخواهد به او آسیب بزند، باید «تکه‌تکه» شود


دونالد ترامپ می‌گوید اگر جمهوری اسلامی در آسیب زدن به نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری یا رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده نقش داشته باشد، باید آن را «تکه‌تکه» کرد.

این اظهارنظر یک روز بعد از آن مطرح شده که ستاد انتخاباتی آقای ترامپ اعلام کرد دستگاه امنیتی ایالات متحده، این نامزد جمهوری‌خواهان را در جریان اقدامات «واقعی» جمهوری اسلامی برای ترور او قرار داده است.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه چهارم مهر در یک سخنرانی انتخاباتی در ایالت کارولینای شمالی گفت: «همانطور که می‌دانید، در طول زندگی‌ام، دو تلاش برای ترور من در کار بوده که ما از آنها مطلع هستیم که شاید کار ایران باشد یا نباشد، اما احتمالا هست.»

او افزود: «اگر من رئیس‌جمهور بودم، به کشور تهدیدکننده، که در این مورد ایران است، اطلاع می‌دادم که اگر شما به این شخص آسیبی برسانید، ما بزرگترین شهرها و خود کشورتان را تکه‌تکه خواهیم کرد.»

ترامپ ادامه داد که او و ایالات متحده «به طور مستقیم توسط ایران تهدید شده‌اند» و باید پیام قاطعی به تهران برسد که دخالت در طرح قتل یا آسیب رساندن به یک رئیس‌جمهور آمریکا یا نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، شدیدترین عواقب را خواهد داشت.

ترامپ همچنین گفت «عجیب» است که مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران، این هفته در نیویورک است و از حفاظت اساسی برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل بهره می‌برد و همزمان خبر تهدید جمهوری اسلامی علیه رئیس‌جمهور سابق آمریکا منتشر می‌شود.

نامزد جمهوری‌خواهان اضافه کرد در حالی که نیروهای امنیتی آمریکا از او محافظت می‌کنند، ایران رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده را تهدید می‌کند.

دونالد ترامپ ساعاتی قبل از این سخنرانی در شبکه ایکس نوشت که «تهدیدهای بزرگی» از سوی ایران، «جان» او را تهدید می‌کند و افزود اگرچه تلاش‌های تهران در این زمینه تاکنون موفقیت‌آمیز نبوده است، اما «آنها دوباره تلاش خواهند کرد».

استیون چونگ، مدیر ارتباطات ستاد انتخاباتی ترامپ، روز سه‌شنبه گفت که «دفتر رئیس اطلاعات ملی، نامزد جمهوری‌خواهِ ریاست‌جمهوری آمریکا را در جریان تهدیدات واقعی و خاصِ ایران برای ترور او در راستای تلاش برای بی‌ثبات کردن و ایجاد هرج‌ومرج در ایالات متحده قرار داده است.»

پس از سوءقصد در تیرماه به جان دونالد ترامپ در تیر ماه که باعث شد او دچار جراحت از ناحیه گوش شود، ایران گزارش‌ برخی رسانه‌ها درباره تلاش برای کشتن رئیس‌جمهور سابق آمریکا را رد کرد.

XS
SM
MD
LG