لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۵

ترامپ: کره شمالی در صورت تهدید آمریکا با آتش و خشم روبرو می‌شود


دونالد ترامپ،
دونالد ترامپ،

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا روز سه شنبه به کره شمالی هشدار داد که بهتر است دیگر آمریکا را تهدید نکند در غیر این صورت با آتش و خشمی مواجه خواهد شد که جهان تاکنون شاهد آن نبوده است.

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ این اظهارات را در جریان حضور در یک کلوپ «گلف» در نیوجرسی مطرح کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل روز شنبه تحریم‌هایی علیه کره شمالی تصویب کرد، این در حالی است که خبرگزاری رسمی کره شمالی روز سه شنبه به نقل از حزب حاکم بر آن کشور اعلام کرد، پیونگ‌یانگ در واکنش به این تحریم ها «آماده دست‌زدن به اقدامات بی‌رحمانه راهبردی و عملی» است.

در همین زمینه، روز سه شنبه واشینگتن پست و یک نشریه وزرات دفاع ژاپن اعلام کرده‌اند که کره شمالی توانسته است یک کلاهک هسته‌ای کوچک تولید کند که قابلیت نصب روی موشک را دارد.

به گزارش آسوشتیدپرس،، دستیابی کره شمالی به چنین توانایی می‌تواند یک نقطه عطف در برنامه هسته‌ای این کشور محسوب شود.

واشینگتن پست به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده، نوشته است: کره شمالی توانسته است یک کلاهک هسته‌ای بسیار کوچک تولید کند که می تواند در درون موشکهای این کشور جاسازی کرد.

در تازه‌ترین تحولات پس از آزمایش‌ تازه موشکی در کره شمالی و تحریم‌های شدیدی که شورای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ‌یانگ وضع کرد، رئیس‌جمهوری ایالات متحده نیز با جان کلی، رئیس دفتر و رکس تیلرسون، وزیر خارجه خود گفت‌وگو کرده است.

همزمان وزیران خارجه کره جنوبی و ژاپن نیز بر «افزایش» همکاری برای مقابله با آنچه «تهدید مشترک» علیه هر دو کشور نامیده شده، تاکید کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG