لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۹

توئیتر هزاران حساب کاربری مرتبط با عربستان سعودی را مسدود کرد


توئیتر روز جمعه اعلام کرد هزاران حساب کاربری در این شبکه اجتماعی را که «با یک عملیات مهم و مورد حمایت دولت» در عربستان سعودی مرتبط بودند مسدود کرده است.

شرکت توئیتر در بیانیه‌ای گفت حدود پنج هزار و ۹۲۹ حساب کاربری که گزارش‌ها و مطالب درباره عربستان سعودی را به شکل سازمان‌دهی شده تحریف می‌کردند به خاطر نقض «مقررات این شرکت در مقابله با جعل مضامین سیاسی» مسدود کرده است.


توئیتر افزود اطلاعاتی نیز در مورد این حساب‌های مسدود شده منتشر کرده است.

خبرگزاری رویترز تاکنون نتوانسته واکنش حکومت عربستان سعودی به این خبر را جویا شود.

شرکت توئیتر در بخش دیگری از بیانیه خود گفت این حساب‌های کاربری «بخش اصلی شبکه‌ای شامل بیش از ۸۸ هزار حساب کاربری است که فعالیت اصلی آنها انتشار مطالب نادرست و رفتار زیانبار در مورد موضوعات گوناگون بوده است».

توئیتر افزود که تمامی این حساب‌های کاربری را مسدود کرده است.

توئیتر در بخش ديگری از بیانیه خود گفت: «فعالیت اصلی حساب‌های مرتبط با عربستان سعودی بزرگنمایی و نشر پیام‌های طرفداری از مقامات سعودی از طریق روش‌های غیرمعتبر مشارکت در مباحث مثل تایید مکرر، بازنشر و یا پاسخگویی به این پیام‌ها بود.»

توئیتر در ماه سپتامبر نیز اعلام کرد که حساب کاربری سعود القحطانی مشاور سابق خاندان سلطنتی عربستان سعودی و تعداد دیگری از نزدیکان حکومت آن کشور را مسدود کرده است.

این حساب‌های کاربری پس از تحقیقات بخش راستی آزمایی توئیتر مسدود شده‌اند.

توئیتر افزود زبان اکثر حساب‌هایی که مسدود شده‌اند عربی بوده ولی «مضامین برخی از آنها مطالبی بود که به شهروندان کشورهای غربی نیز مربوط می‌شود».

XS
SM
MD
LG