لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۶

ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن آمریکا وارد خاورمیانه شد


ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن
ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن

به دنبال دستور وزیر دفاع ایالات متحده برای تسریع روند انتقال ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و ناوشکن‌های همراه آن به خاورمیانه، ارتش آمریکا اعلام کرد که این ناوگروه وارد منطقه شده است.

در حالی که نگرانی‌ها از وقوع یک جنگ منطقه‌ای به دنبال ترور اسماعیل هنیه، رهبر گروه افراطی حماس، بالا گرفته است، ورود این ناوهواپیمابر به خاورمیانه شمار ناوهای هواپیمابر ایالات متحده در منطقه را دست‌کم به طور موقت به عدد دو می‌رساند. لینکلن قرار است که جایگزین ناوهواپیمابر تئودور روزولت شود.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، روز چهارشنبه ۳۱ مرداد در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «[ناو هواپیمابر] یواس‌اس آبراهام لینکلن، مجهز به جنگنده‌های اف-۳۵سی و اف/ای-۱۸ بلاک۳، وارد منطقه‌ای که سنتکام در آن مسئولیت دارد شده است.»

بیانیه این نهاد می‌افزاید: «یواس‌اس آبراهام لینکلن، ناو سرفرماندهی گروه ضربت ۳، را اسکادران ناوشکن ۲۱ و واحد هواگرد ناوی ۹ همراهی می‌کنند.»

پنتاگون ده روز قبل از این اعلام کرده بود که لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، دستور داده تا ناو لینکلن با سرعت بیشتری به خاورمیانه منتقل شود.

از حدود سه هفته پیش که ایران و حزب‌الله وعده انتقام کشته شدن اسماعیل هنیه و فواد شکر، یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله، را داده‌اند، نگرانی‌ها از گسترش جنگ در خاورمیانه افزایش یافته است.

XS
SM
MD
LG